|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-19 17:03:00
|
|
Michael Lundahl |
Det fanns mer än bara ordet "fjäskig" att anmärka på... vilket redaktionen märker om den läser svaret. Lögner, som t.ex. den att jag druckit sprit eller att jag skulle vara ensam/singel och desperat, är betydligt allvarligare än att bli kallad "fjäskig".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-19 17:06:00
|
|
Michael Lundahl |
Dessutom står det uttryckligen i Sourze regler att sakargument inte får ersätta personangrepp. Kan Sourze redaktion vänligen visa på att Navid inte brutit mot den regeln? Jag för min del finner då inga sakargument... bara angrepp på min person. Eller anser redaktionen att det är ett sakargument att kalla någon fjäskpadda?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-19 17:08:00
|
|
Michael Lundahl |
Oops... "...ersättas av.." ska det ju vara.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-19 17:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Dessutom har redaktionen fel i sitt första uttalande eftersom även frasen "Den som ... lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning" ingår i paragrafen. Det är inte bara att bli utmålad som brottslig eller klandervärd som är förtal... utan även då man säger/skriver saker i syfte att få andra att tycka illa om någon.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-19 17:40:00
|
|
Nina |
rätt ska vara rätt. nånstans måste ni sätta stopp, och modiris artikel som bara var ett personligt påhopp stöder jag inte på något sätt.
det är dessutom inte den enda artikeln jag läst här som gjort mig tveksam till att skriva här själv, just på grund av personliga angrepp.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-19 17:42:00
|
|
pUs |
Jag håller med. Om en "debattör" uppenbarligen har ett större intresse av att förolämpa en motdebattör än att uttrycka sina argument i en sakfråga så går det fetbort...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-22 19:41:00
|
|
Joel Dannerholm |
Jag tycker att detta verkligen gör att jag tvivlar på Sourze som en seriös redaktion. Visst ska alla få tycka och tänk som de vill, men när man på detta sätt går till personliga påhopp anser jag att ni måste säga ifrån. Jag hoppas på att ni på något sätt tar itu med detta innan 1:a januari och polisanmäler Navid annars tar jag saken i egna händer och polisanmäler brottet till Polismyndigheten i Stockholms län kl. 12.00 den 1 januari 2002.
|
| |