Hormonella harklingar

Inlägg #1: Postat: 2001-12-19 15:14:00
christer kyreus
TJENA SPRÅKPOLISEN! Har du synpunkter på hur Florence skall klä sig också. Vad hände med mångfalden, öh?
Inlägg #2: Postat: 2001-12-19 17:12:00
hulken
språkpolis behöver man väl inte vara för att tycka det. det är ju verkligen lite.. efterblivet..
Inlägg #3: Postat: 2001-12-19 17:59:00
florence
Hahaha jag har väl mer kvar av barnet inom mig.än vad Micke har då!!!???...Jag kan oxå svåra ord och veckla in dem om jag vill...men det var inte det som var syftet med denna lilla skrivelse....Tack Christer Kyreus du ordets stolte riddare med blankpolerad rustning..redo att försvara den /det som behöver....Hahaha för att inte tala om hulken...är inte det om inte efterblivet så iaf efter sin tid....
Inlägg #4: Postat: 2001-12-20 09:38:00
Carin
MORR! Har inte en liten gnällspik letat sig in ända hit. Språk är något levande Micke, och såna som du borde lätta på strypkopplet och skriva som du tänker ibland. Prova om du vågar!
Inlägg #5: Postat: 2001-12-20 12:37:00
florence
bra rutet Carin!!!
God Jul!! säg till lena Vikberg bara att hon lagar tomten så vi får julefrid efter kalle anka på julaftonen....för du har väl läst den om att tomten inte kommer iår..!!???
språket är till för att lekas med och ibland leker man allvar ibland mera skoj
ha det gött/F
Inlägg #6: Postat: 2001-12-20 13:52:00
Mikael Svensson
Det beror givetvis vad jag vill med en text. Vill jag få folk att ta mig på allvar och lyssna på vad jag säger...då skriver jag inte som 13-åringar talar. Det handlar inte om att ha strypgrepp på språket.../&
Inlägg #7: Postat: 2001-12-20 14:31:00
florence
Nej men ibland kanske man missar ett visst mått av ironi!!!???Min rubrik Hormonella harklingar kanske är lite självironisk-om jag nu är 37 och skriver som en 13 -åring talar....så kanske det är hormonernas fel eller förtjänst beroende på hur vad man anser..!!!???
Inlägg #8: Postat: 2001-12-20 14:31:00
florence forts
Självklart skriver jag lite olika beroende på humör och ämne...Ofta är det ju lätt att gnälla /kritisera andras texter ,men skriva själv då ,kanske inte lika lätt?Visst vill man bli tagen på allvar när man har något seriöst och viktigt att säga..ibland gillar jag däremot att vara pajas och muntra upp folk....att reta att få dem att reagera ...jag har läst saker ännu mer omogna än mina på Sourze är du på dem oxå eller???
Inlägg #9: Postat: 2001-12-23 21:56:00
Thell
Det är självklart att Florence ska få skriva som hon vill. Det finns inget naturligare.
Laddar...