|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-18 14:43:00
|
|
Kalle Hårding |
forts.
Ett försök till att vrida på synpunkten litet för de som inte vill förstå: Ser man någon göra någon illa blir man förbannad. Det gäller också om du ser någon gång på gång göra _sig_själv_ illa genom att piska sig själv med sitt dåliga självförtroende. Därav ilskan. Till slut vill man inte viska att "du är fin" längre. Till slut vill man bara skrika att "SLUTA!"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-18 15:05:00
|
|
Michael Lundahl |
Tack Kalle. Skönt att se folk som är på samma våglängd och som greppar det man skriver istället för att summariskt bestämma sig för att ogilla. :
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-18 16:22:00
|
|
Katarina |
K:Ok,men man kan se det såhär:
Personen med dåligt självförtroende osv kanske mår bättre av att vända sig utåt,emot det som skapareller förvärrardetta dåliga självförtroende.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-18 16:49:00
|
|
Kalle Hårding |
Ja, det kanske hon gör. Jag ville bara dela med mig av min förståelse för Michaels reaktion.
Själv tycker jag att det finns en massa saker att vända sig emot vad gäller hur onödiga skönhetsideal förstärks av olika krafter i samhället. Fast det får jag skriva om en annan gång, någon annan stans. För det är alldeles för mycket för att få plats i bakvattnet av den här artikeln.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-19 11:59:00
|
|
Nina |
Fan, Kalle. Du gjorde klegget förståeligt. Bra gjort! :
Lundahl: Jag tycker du borde förklara såhär istället för att bita tillbaka med anti-förklaringar där förklaringar efterfrågas.
|
| |