Inlägg #1: Postat: 2001-12-17 20:41:00
|
Olof Öberg |
Ett så uppenbart fall av att kasta sten i glashus har jag då aldrig sett tidigare. Vad är "infantilt bjäbb", "15 årig snärta" och "publicerande exkrement" om inte "postpubertala personangrepp". Det finns bara en sak som talar för Sourzes affärsidé och det är artikelförfattarnas önskan att synas.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-17 23:59:00
|
Bosse |
Holmqvist måhända kasta sten i glashus. Faktum kvarstår: Kjöllers artikel är bara ett långt försvarstal endast innehållande låga personangrepp som "Lill-Janne" m.m, pga brist på argument.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-18 01:04:00
|
Olof Öberg |
Klart det är ett försvarstal när de som kritiserar henne inte enligt henne sakligt bemöter hennes argument. Hon har ju tydligen redan redogjort för sina synpunkter på Uppdrag Gransknings brister, Dan Josefssons granskning och den efterföljande debatten som tydligen också den var undermålig. Att hon håller sig med uttryck som "Lill-Janne" är ju tråkigt och tyvärr vanligt, men det är väl knappast pga brist på argument.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-18 08:54:00
|
Stefan Holmqvist |
Jaha det är så man får igång debatten om aktiv eutanasi......Olof Öberg måste in på banan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-18 11:37:00
|
seven |
Jag tycker att begrepp som "lill-janne" mm är njutbara elakheter och ironier. Det förtar på intet sätt sakfrågorna i texten utan bara förstärker dem, enligt min mening. Varför ska ni bestämma hur andra ska formulera sig?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-18 17:49:00
|
Bosse |
Kjöller har fortfarande inte insett att hon blivit grundlurad av filmen som visades under rättegången. Hon skriver att Dan Josefsson "väljer att strunta i det besvärande faktum att det kastas stenar inifrån allén mot den utpekade gruppen poliser och att stenkastning även pågår bakom samma poliser". Detta påstående styrker hon enbart på att hon vet "var och när man ska titta för att uppmärksamma även dessa stenar".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-18 17:50:00
|
Bosse |
forts.
Om det hade existerat bevis som hade legitimerat polismannens handling, varför i hela glödheta skulle några personer vara tvingade att "tillverka bevis" för att skydda sin kollega?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-18 23:34:00
|
Olof Öberg |
Lånar ett uttryck från Lord of the Rings: "Gandalfs eyes flashed. It will be my turn to get angry soon, he said. If you say that again, I shall. Then you will see Gandalf the Grey uncloaked." Jag tror jag just sett Holmqvist "uncloaked" och det är en förfärlig syn. Aktiv eutanasi? Tsk. Tsk.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-20 15:39:00
|
Stefan Holmqvist |
Ja och Tolkien var en fascist alltså är citat från Lord of the Rings fascistoida
|
|