Jag hatar Sourze!

Inlägg #1: Postat: 2001-12-16 16:03:00
Nina _Jansdotter
På vilket sätt höjer det kvaliten när skribenterna får betala?
Inlägg #2: Postat: 2001-12-16 17:01:00
Mikael Svensson
Det reducerar åtminstone de infantila inläggen som folk skriver i ren ilska på några minuter, som oftast svämmer över andra liknande siter.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-18 21:52:00
Emanuel Sidea
hur vet du att inte det som publiceras är skrivet på några minuter då?
är infantil negativt i detta sammanhang? du är lite luddig i din kritik.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-20 15:59:00
Anna
Har väl aldrig sett så mycket arga och infantila artiklar som just här. Sen att dom är skrivna utan dom grövsta svordomarna spelar mindre roll.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-20 20:44:00
Mikael Svensson
Anna: Nja, Sourze har blivit mycket sämre under hösten helk klart. I våras var det bättre, mer seriösa skribenter om seriösa ämnen. Tyvärr gynnar ju inte Sourze:s redaktion de mer seriösa...
Inlägg #6: Postat: 2001-12-20 20:45:00
Mikael Svensson
Sidea: Det vet jag givetvis inte. Men eftersom man är lite mindre anonym här, och att det dessutom kostar en slant; torde ge vissa incitament till de som faktiskt har någoting intressant och och klokt att säga. Tyvärr verkar det bli mindre och mindre av den varan på Sourze. Vilket jag själv märkt; skrivit 2 seriösa artiklar som varit väl underbyggda. Bägge är de minst lästa och minst kommenterade.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-20 20:46:00
Mikael Svensson
Men i jämförelse med många andra liknande siter på nätet står sig fortfarande Sourze ganska väl...dina inlägg har dock inte höjt nivån, tyvärr.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-21 01:31:00
Joel Dannerholm
Du säger att du har 2 artiklar som är väl underbyggda... Varför är inte de lästa? Vi får väl ändå anta att läsekretsen här på Sourze ändå speglar läsarna ute i vardagslivet... Slutsatsen blir följdaktligen: det spelar ingen roll hur väl underbyggda dina artiklar är om de saknar nyhets- och läsarförankring.

Lycka till, en dag kommer säkert lyckan att le mot dig med.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-21 01:32:00
Joel Dannerholm
Föregående inlägg var självklart riktat till Mikael Svensson... om det på något sätt var oklart.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-21 13:30:00
Mikael Svensson
Joel: Om du undersöker vilka artiklar som är de som blir lästa på Sourze i väldigt stor omfattning; så är det sådana med mycket provokativa rubriker, oftast innehållande könsord. I våras var Sourze just ett mer seriöst forum där det fördes avancerade debatter kring EU, socialdemokrater eller WTO etc.etc.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-21 13:31:00
Mikael Svensson
Jag skrev själv för någon vecka sedan en artikel som var mycket snabbt skriven med lite oseriös rubrik...genast hade jag 300 mer läsare på den än mina artiklar som varit mer seriöst inriktade. Givetvis tröttnar man då på Sourze, om man själv eftersöker sakliga och intellektuella debatter.
Laddar...