|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-16 11:49:00
|
|
Daniel Lundberg |
Jag menar, jag har mött veganer som tycker att det vore mycket bättre om alla människor dog för att vi förstör. Men utifrån det lite halvflummiga, halvt ogenomtänta tankegången så stämplar jag inte alla veganer som samhällsfarliga psykopater.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-16 11:49:00
|
|
Daniel Lundberg |
I och för sig så stämplade ju inte du alla muslimer som något. Men ändå.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-16 11:51:00
|
|
Daniel Lundberg |
Fast det var i och för sig lite skumt att de tystade dig. Artikeln kunde ha skapat debatt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-16 16:52:00
|
|
Flemens |
Daniel: Ge mig en muslim som representerar alla muslimers åsikter. Klart att han inte representerar alla muslimer, lika lite som Bush representerar alla västerlännigar. Men Båda representerar tillräckligt många för att denna världsbild som vi lever i ska vara en verklighet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-16 16:56:00
|
|
Flemens |
Ditt, och andras, sätt att angripa hans åsikter, genom att alltid hänvisa till att varenda muslim inte har skrivit sitt namn på din åsiktslista, är inte särskilt produktivt, vilket bara ökar på rasism och främlingsfientlighet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-16 22:53:00
|
|
Daniel Lundberg |
VA!? Att säga att alla muslimer inte respresenteras av några få muslimer MINSKAR väl ändå rasism och främlingsfientlighet?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-17 06:43:00
|
|
Flemens |
Majoriteten av tänkande människor förstår att alla inom en viss gruppering inte tycker som alla andra inom den gruppen. Men jag sa ju att det är _tillräckligt_ många som tycker som han, annars skulle det inte finnas nån friktion mellan USA och fanatiska muslimer. >
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-17 06:48:00
|
|
Flemens |
Vad jag menar med att det ökar främlingsfientlighet, är att när såna åsikter som denna muslim har, viftas bort med argument om att hans åsikter egentligen inte existerar eftersom det finns andra muslimer som inte tycker som han, istället för att bemöta hans irrläror i sak. Åsikterna han för fram existerar bland många, även bland fredliga muslimer, om än i något urvattnad form.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-17 11:00:00
|
|
Anders Svensson |
FÖrdomsfulla. Ni människor som tycker att artikeln uppmanar till hat mot mulsimer förstår jag inte alls. Ni måste själva vara fulla med fördomar om muslimer som ni vill förtränga och därför reagerar ni så hårt, eller? Jag tycker inte den muslimske mannens åsikter är uppseendeväckande eller konstiga och finner ingen anledning till att hata honom. Överens med honom är jag dock inte.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-17 14:27:00
|
|
Daniel Lundberg |
Anders: Jag är själv inte muslim. Men att du inte tycker att det "konstigt" med människor som säger att de utan att blinka skulle kunna mörda spädbarn är väl ganska upseendeväckande?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-18 01:31:00
|
|
Juanita |
Tänk nu på att valpen sa att han skulle gör det om Gud bad honom göra det. Skulle inte du? Jag tror att jag skulle göra det, tänk om en gubbe eller gumma svävade in i ditt rum och sa att: du ska mörda ditt barn för det kommer att döda haöva den här planeten. Var det inte något i den stilen han menade?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-19 17:51:00
|
|
Daniel Lundberg |
"Du skall icke mörda" finns väl med även i Islam?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-12-19 19:51:00
|
|
emanuel sidea |
syftet med reportaget, som jag nämt tidigare, var att visa vad ett par unga muslimer tycker om världsläget och deras åsikter om väst och deras agerande mot representanter för deras religion...
innan ni läste artikel hade ni ytterligare fördomar om hur muslimer tänker. ur fördomar växer förakt. information förmedlar och rätar ut och skapar förståelse.
|
| |