|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-17 17:44:00
|
|
Michael Lundahl |
Efter att du läst på lite om nödvärnsrätten och vad den innebär jag tvivlar på att du har någon som helst koll på den så följer här ytterligare lite kvällslektyr. Enjoy... Länk: sweden.indymedia.org
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-17 19:56:00
|
|
Tore |
En väldigt legitim jämförelse du gjorde... Inte... "Ger det mig en anledning att slå min lärare på käften bara för hon stressar mig? Eller att jag börjar slå på alla i kassakön för att de armbågar sig fram i trängseln?" Om de i kassakön börjar kasta gatsten på dig, då skulle jag förstå dig om du slog dem på käften. Faktiskt
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-17 21:12:00
|
|
Flemens |
Vet du att du använder precis samma argument till att ha fördomar om poliser som rasister använder om invandrare? Vad skiljer er åt?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-17 21:24:00
|
|
Shahin de Ghani |
Jaaaa, nu är det faktiskt så att polisens agerande inte har varit helt korrekt. Vad Emanuel också säger är att polisen har tappat förtroende hos många unga även om många av dessa delar Emanuels Marxistiska/Leninistiska syn på livet. Polisen har ettt image problem och detta måste rättas till för att unga skall få respekt för samhällets beskyddare. men respekt måste förtjänas. Inte bäras i hölster.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-17 21:27:00
|
|
sus |
Om jag inte missminner mig skrev du i ditt första inlägg att du hade mycket att säga. Har du sagt det nu då?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-17 23:43:00
|
|
Clemens Klarke |
Om polisen vill förbättra sitt rykte bland ungdomar bör de snarast skrota västvärldens enda kulturpolis, alltså den fascistoida ravekommissionen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-18 09:31:00
|
|
prime |
"Ger det mig en anledning att slå min lärare på käften bara för hon stressar mig? Eller att jag börjar slå på alla i kassakön för att de armbågar sig fram i trängseln?" Hmmm... stenkastarnas agerande ger väl mig den anledningen i större utsträckning isåfall. Aggressorn i Göteborgtkravallerna var och är inte poliser, utan de som försökte dräpa poliser. Men det beror väl på vem du helst vill tro på.
|
| |