|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-14 10:03:00
|
|
Mikael Svensson |
Missade att meddelade att de som vill ta del av en sammanfattning av JMG:s resultat kan göra så på:
Länk: jmg.gu.se
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-14 10:06:00
|
|
Stefan Holmqvist |
"Den förmodligen största mediala opinionsapparaten i Sverige, SVT och SR" Kalla mig trångsynt men där slutade jag faktiskt läsa. Om du på fullaste allvar tror det där känns det meningslöst att läsa resten av artikeln.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-14 10:19:00
|
|
Christian Hasselberg |
Att Sourze-reds "färg" skiner igenom får man väl leva med men ibland undrar man ju... Fast oftast tycker jag att de sköter de snyggt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-14 11:56:00
|
|
Marcus P |
Din kritik är så extensiv att jag inte kan bemöta den fullt ut i kommentarfältet utan att det blir förbannat rörigt. Notera dock att jag i min artikel om myten om medievänstern poängterar nyhetsförmedlingen, inte de opinionsbildande delarna av en tidning. Jag kanske skriver ett debattsvar på artikeln, det beror lite på. Annars kan du maila mig på priftisbigfoot.com om du vill föra en seriös diskussion. Mvh
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-14 12:14:00
|
|
christer kyreus |
...och!och!och!?ALTERNATIVET?-vad är det? Du har en poäng, det medger jag själv vänster. Men varför skisserar Du inte något verkligt alternativ? Är mediaverksamhet/opinionsbildning möjligt - utan politisk "färgning"?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-14 12:22:00
|
|
Martin |
Modigt men dumdristiskt att våga lagomdebattera en så fantastisk artikel med den här dyngan. Herre anamma...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-14 16:15:00
|
|
Kent Davidsson |
MS anför 1 att SVT/SR är den största "mediala opinionsapparaten", 2 SVT/SR går ej i borgerliga ledband, 3 De flesta journalister tillhör vänsterblocket och alltså blir nyhetsrapporteringen i viss mån vänstervriden.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-15 14:56:00
|
|
milton |
P1 landets mest politiskt färgade kanal... Att höra de ideologiskt genomsyrade resonemangen och debatterna i SR och SVT är alltid lika roligt.. Att hävda att statliga media är opolitiska är ett stort hån..
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-17 23:02:00
|
|
Viola |
Jag har gått på Journalisthögskolan själv och vet att det ligger sanning i det du skriver. Att vara arg röd radikal - det är intellektuellt det. Vem vill inte vara intellektuell! Och folket går på det-visst! I själva verket vevas samma visa om och om igen - hur drabbar det dig - ständig fråga i alla reportage. Att tänka har blivit liktydigt med vänster och att starta företag räknas som egoism och penninghunger. Antar att någon ändå vill ha försörjning. Arga röda radikaler lär inte föda folket.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-04 09:57:00
|
|
SHQ |
Tänk om det är så här: Att om man släpper rätt & fel-dolmen som Svensson har slaskat ned i halsen så kan det ju vara så att det finns BÅDE en överrepresentation av vänsterjournalister och borgelig kapitalstyrka inom pressen.
|
| |