|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-13 21:36:00
|
|
Anders |
Robert: Är det så svårt att bara säga: "De eller den som mördade Olof Palme agerade fel och jag tar avstånd från det" Det är allt som krävts av dig men jag har fortfarande inte sett eller hört det.
Din logik är inte riktigt redig som sagt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-13 22:10:00
|
|
Jonas |
Ehhh, vad har Robert att göra med mordet på Palme och hur hamnade det här? Vad detta rör sig om, som jag tolkar det, är UVs trovärdighet. Om man säger som Robert önskar att man tar avstånd från att individer stör lagliga manifestationer och demonstrationer för att de finner dem misshagliga eller om UV kan tänka sig att uppmuntra till dylika aktioner. Det är för mig pudelns kärna. Jag tar för övrig från alla mord och anser att de som begår dem agerar fel. Så det så....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-13 22:20:00
|
|
Jonas |
Angående logiken, Anders vad menar du?
Om A så B, om icke-A så icke-B.
ADe som förstörde demonstrationen agerade fel B vi tar avstånd från det.
Vari ligger det logiska problemet? Om det är så att du önskar kritisera premisserna för argumentet så gör det, men vad ser du för fel i logiken?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-13 23:25:00
|
|
Anders |
Djeee, satsanalys, häftigt... Vad saken gäller är att det är fånigt att vi ska behöva ta avstånd från allt vi ogillar, om vi inte varit inblandade i det. Självklart tycker vi inte det var bra att hindra talare etc. det var därför vi inte gjorde det, see?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-14 09:48:00
|
|
David Lysholm |
"Självklart tycker vi inte det var bra att hindra talare etc. det var därför vi inte gjorde det, see?" -Logik eller icke- Det var ju det som hände nere i Lund. Talare hindrades från sin grundlagskyddade rätt. Byt plats på Rojas och.. låt oss säga Gudrun ett tag, spela upp scenariot, stryk under och fundera över vilka konsekvenserna skulle blivit då.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-14 10:28:00
|
|
Mc G |
Det är ju det som händer varje dag. Dvs. vänstern tillåts inte komma till tals, utan man diskuterar mellan en borgare och en som är lite mindre borgare. Kom inte här och tyck synd om er så j-la mycket. Synd är det om de människor som flyr från politiskt förtryck och inte tillåts söka asyl i Sverige och andra EU-länder pga Schengen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-14 11:27:00
|
|
David Lysholm |
Jag tror inte det finns en skala på politiskt förtryck, det börjar med att inte vem som helst får demonstrera och det slutar med att man skickar folk att räkna träd. Dessutom så tycker jag att vänstern får komma till tals. Problemet är bara att de inte nöjer sig med det utan skall hindra de som inte tycker som de att utrycka sin åsikt. En fin demokratisk inriktning.....
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-14 11:46:00
|
|
Mc G |
Ok. Tyck du det, så lever vi andra i verkligheten. Om du tror att vänstern i Sverige är benägen att skicka människor att räkna träd, så är du helt fel på det. Vi vill ha ett verkligt demokratiskt samhälle, inte någon borgerlig demokrati där principen som gäller är en kron en röst, och inte en människa en röst!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-14 11:49:00
|
|
Mc G |
Och om du tror att det är så att Ung Vänster inte låter tex. Rojas tala, varför annordnades det då, av just Ung Vänster veckan innan en debatt mellan honom och Ali Esbati? Att vi inte låter meningsmotståndare tala är absurt. Det som skedde i Lund, är det som sker varje dag mot oss genom att man censurerar våra åsikter i media.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-14 11:56:00
|
|
David Lysholm |
Om vänstern verkligen vore för demokrati skulle de inte hindra någon från att yttra sig. Resten av ditt resonemang är irrelevant.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-14 15:41:00
|
|
Nimlot |
om vissa individer i vänstern hindrat yttrandefriheten är det deras problem.. vi klagar ju inte på högern för att hitler var emot demokrati och var höger...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-14 15:43:00
|
|
Nimlot |
De som förstörde demonstrationen genom att skrika, osv agerade fel och vi tar avstånd från det!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-12-14 17:28:00
|
|
Avstånd |
Jag tar avstånd:
1. Måndagar
2. Vintrar utan snö
3. Kungen
4. Arbetslöshet
5. Poliser
6. Göran P
7. Israel
8. När datorn hakar upp sig
9. Statsterrorism
10. Borgare
Gör din egen lista...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-12-14 17:29:00
|
|
Avståndstagande |
Jag tar avstånd från alla som skrivt inlägg mot Ali.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-12-14 17:31:00
|
|
MUF, ta avstånd! |
Kan någon i MUF ta avstånd från MUF:s nazistiska förflutna. Snälla. Och när ni är på g, kan ni väl ta avstånd från Schengen och Sten Andersson och M i Skåne som samarbetar med facsister i region Skåne. Snälla... Ta avstånd....
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-12-14 18:36:00
|
|
Somos |
MUF har tagit avstånd från sitt nazistiska förflutna. Vi är de ända ungdomsförbund som krävt allmän amnesti för alla flyktingar som gömmer sig i Sverige och stått upp för en humanare flyktingpolitik där vi släpper in fler medborgare.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-12-16 13:01:00
|
|
Mc G |
Och sedan röster era paralmenteriker för Schengen - en rasistisk flykting politk.
För övrig: jag vill oxå ta avstånd!
1 Borgare... oj det blev ju inte en så lång lista... oops I did it again; dissa er fett!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-12-16 21:51:00
|
|
Jonas |
Vad är en Borgare? Vilken definition används, vilka kännetecken kan jag gå efter för att veta om jag bör ta avstånd från dem eller om någon tar avstånd från mig.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2001-12-17 10:31:00
|
|
Bertram |
En borgare måste väl vara en som sitter i en borg? Eller så kanske det är en svensk variant av Star Treks "Borg". Hiskeliga grejjer! Om det var de som var i Lund gjorde de helt rätt som stoppade dem. Annars är det väl rätt uppenbart att fel har begåtts av uppeldade ungdomar. Att UV skall ta avstånd är väl mest för att markera för de som har liknande åsikter att man inte vill förknippas med dem och att man tycker att det är fel.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2001-12-19 15:45:00
|
|
David Lysholm |
All right, mera avståndstagande då: Jag tar avstånd från alla former av ofrihet när andra än individen bestämmer vad denne har för alternativ. Jag tar bestämt avstånd från alla former av totlitaristiska system främst representerade av NAzism & kommunism. Slut.
|
| |