Är du kristen/moderat/liberal?

Inlägg #1: Postat: 2001-12-13 14:17:00
Markus Hankins
Klaga på artikeln ditt högersvin!
Inlägg #2: Postat: 2001-12-13 14:49:00
gisela
jag tycker inte att man ska rösta på vänsterpartiet eller kristdemokraterna, men jag har inga planer på att förbjuda det. man kan inte förbjuda allt man inte gillar själv. jag tycker lagar för prostitution ska ge prostituerade ett så bra skydd som möjligt. jag tror de har det bättre som lagliga med fackföreningar, försäkringar och sådant, än som laglösa på gatan.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-13 15:07:00
Bertram
Ja, jag tycker att man skall få välja vilket yrke som helst. Jag har mycket svårt att se varför det är så tabubelagt att ta betalt/betala för sexuella tjänster. Det beror på gammal, unken, i grunden religiös förbudstradition som vi vill komma så långt bort i från som möjligt. Om det vore ok att vara prostituerad skulle inte de skuldkänslor och de problem som kommer därav uppstå. Prostitution, förresten, är väl inte direkt lagligt "over there" va?
Inlägg #4: Postat: 2001-12-13 17:40:00
Micke
Fråga 1: Nej, jag varken kristen eller moderat. Är du kommunist/vänsterpartist/totalitär?
Fråga 2: Nej, jag tycker inte att mäniskor ska sälja sina kroppar.
Lite "högerbabbel": Jag anser inte heller anser att de ska låta bli, utan att de akta dig nu, det här kan komma att låta väldig främmande för dig ska bestämma själva!
Och nej, man ska inte få välja att ägna sig åt barnarov. Barnarövare väljer nämligen inte bara över sig själva, utan också över andra. Men det tycker ju du är helt ok...
Inlägg #5: Postat: 2001-12-13 18:30:00
Markus Hankins
Jag är förvirrad!
Inlägg #6: Postat: 2001-12-13 19:09:00
Emil Brännmark
Socialliberalism forever!
Inlägg #7: Postat: 2001-12-13 19:59:00
Alexander Rasmusson
Det är inte särskilt konstigt att folkpartiet tappar röster. Alla andra partier har ju anammat så mycket liberala idéer att folkpartiet blivit lite... meningslöst. Tyvärr. Det är helt klart det parti jag sympatiserar mest med.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-14 03:04:00
Aksel Willgert
Måste vara hårt att vara arbetarklass i dagens samhälle.
Felen i samhället verkar kännas så mycket större för er.

Hur skall jag göra för att tillhöra er klass?
Räcker det med att bara tjäna tillräckligt lite pengar, eller måste jag bara ha ett tråkigt jobb?
Inlägg #9: Postat: 2001-12-17 23:49:00
Viola
Vänstern anser alltid att människor är korkade. En liten elit som vet bäst ska ta hand om folket. Detta har i vartenda vänsterland lett till diktatur och korruption. Kommunistregimer ger fattigdom och utarmade länder. Och död. Visste du att kommunismen tagit död på 100 milj människor. Läs fakta du också. Det finns inget bättre system än demokrati än så länge. USA drar världen ekonomiskt. De ger mest i bidrag till omvärlden. Ta det goda och skippa det onda. Allmänt USA-hat är inte konstruktivt.
Laddar...