Håll käft Kvinna och fatta...

Inlägg #1: Postat: 2001-12-13 11:17:00
Katarina
forts..inte bara hur kvinnorna på dem ser ut utan HUR och VARFÖR de avbildas som de gör.Och det viktigaste:att kvinnor i en lång tradition bakåt påverkats att se sig själva med mannens blick. Det du säger "Lämna det till mig som kille att bedöma.", det är förstås välment, men det blir liksom bara en fortsättning på affischen.Givetvis skall man strunta i detta och gå vidare, men för att göra det måste man nog tänka på lite på historien bakom HM-bilderna
Inlägg #2: Postat: 2001-12-13 12:47:00
Michael Lundahl
Jag är väl medveten om att vad gäller könsrollerna så har vi en flera hundra år gammal kultur att kämpa emot. Men min poäng är att detta inte bara är en yttre fiende utan ibland är vi själva genom våra uppfattningar - speciellt om oss själva - ibland våran värsta fiende. Ens egna övertygelser är ändå det som påverkar och styr oss mest. Så jag anser att vi får se till att få ordning på våra egna hvuden först innan vi tar hand om resten.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-14 11:30:00
Katarina
Om de som kritiserar HM osv tycker att de har "ordning på sina egna huvuden " då?
Verkar som om du helt enkelt stör dig på att det finns folk som inte är helt nöjda med allt och som vill förändra grejer i samhället.Du gillar kanske inte när det blir lite oordning i huvudet?Som det kan bli om man försöker förstå andras åsikter.
Laddar...