Håll käft Kvinna och fatta...

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2001-12-17 12:10:00
Kajsa
Heja Bella! Du skrev precis det som poppade upp i mitt huvud när jag läste den s k texten. Jag tycker det är en skrämmande människosyn som visar sig i den.
Inlägg #22: Postat: 2001-12-17 16:58:00
Michael Lundahl
Kajsa: Och vad är då människosynen i texten? Berätta det du eftersom du tydligen vet det bättre än den som skrev den. Jag är idel öra.
Inlägg #23: Postat: 2001-12-17 23:24:00
Charly
när man vill bråka så måste man hitta något fel ändå. Jag känner en hel del homosexuella, och jag tycker de är människor som du och jag. Men om man ska ta till de reglerna för att skriva om sexualitet så skulle det även finnas en del andra minoriteter som vill ha sitt sagt. Normativ konceptualisering består i att man måste AVGRÄNSA sig någonstans vilket inte bella riktigt förstod. Att be om ursäkt till henne anser jag ändå vara ok. men inte mer.
Inlägg #24: Postat: 2001-12-18 12:25:00
Kajsa
Michael: Jag tycker artikeln är enormt enkelspårig. Som Bella redan påpekat: du utgår från en manlig, heterosexuell norm. Dessutom drar du alla kvinnor över en kam när du påstår att vi avskyr våra egna utseenden. Sedan gör du män till betraktare och kvinnor till oförmögna att avgöra sin egen attraktionsförmåga. Och detta är bara att skrapa på ytan... Över huvud taget sätter du väldigt mycket utseende i centrum. Enormt ytligt och förenklat.
Inlägg #25: Postat: 2001-12-20 10:27:00
pUs
Kajsa; Oja. Visst är det skrämmande med män som försöker intala kvinnor att dom duger i befintligt skick, precis som dom är? Nej, det var bättre förr. Usch och fy.
Inlägg #26: Postat: 2003-08-28 17:20:00
Agnes
Män och kvinnor är skapade för att attrahera varandra. Det är inte kvinnan som är skapad för att attrahera mannen.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...