|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-12 20:49:00
|
|
Hans Engnell |
Jag demonstrerade i Stockholm, men kan likväl tala för Walk For Capitalism i Lund eller någon annan stans eftersom demonstrationerna hade samma syfte, även om vänsteraktivister visade sin "demokratiska sida" och förstörde demonstrationen i Lund. Jag demonstrerade för att visa mitt stöd till kapitalismen, det enda ekonomiska system som skänkt välstånd och frihet och samtidigt bibehållit demokratin.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-12 20:50:00
|
|
Hans Engnell |
Forts: Att en massa vänstertomtar fortsätter att bläddra i ett 150 år gammalt manifest och drömma om guld och röda skogar, är inte så mycket att göra något åt. Någon verklighetsförankring har era åsikter i alla fall inte. Walk For Capitalism kommer att fortsätta med ökad styrka nästa år
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-12 22:20:00
|
|
sus |
kapitalism har gett frihet och välstånd till en liten del av världens befolkning. Ca 70 av alla människor dör en allt för tidig död till följd av orättvisor i kapitalismens spår.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-12 22:31:00
|
|
Alexander Rasmusson |
Sus:
Eller så kan det ju vara så att de dör för att de lever i underutvecklade länder som hålls nere av odemokratiska regimer och/eller icke-fungerande ekonomiska system.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-13 09:52:00
|
|
sus |
Nej Alexander! Det är inte därför.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-13 10:26:00
|
|
shai, Ung Vänster Lund |
Håller här faktiskt med Alexander. Länderna hålls visst nere av odemokartiska regimer och/eller icke-fungerande ekonomiska system.
Detta icke-fungerande system är ju just kapitalismen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-13 18:24:00
|
|
milton |
Jag tror att vår vän shai får tiltta sig omkring lite i världen.. ... Fast det är klart låter man ideologin enomsyra allt är det ju självklart att Sovetunionen etc. var lyckliga arbetarparadis där alla levde lyckliga och att de människor som idag lever i denna typ och likande typer av demokratier nog egenterligen har det bättre...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-14 10:01:00
|
|
David Lysholm |
Och Östtyskland var Arbetarnas paradis, Albanien var en semesterort för flitiga arbetare och Kina är ett mönster av en stabil ekonomi. Jupp så är det nog, det kommer lära oss en läxa, mindre frihet, mer statlig kontroll, DET är nog lösningen på världens problem.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-14 18:38:00
|
|
Hans Engnell |
Kapitalismen är det ENDA ekonomiska system som skänkt välstånd! De fattiga länderna i exempelvis Afrika har inget utvecklat kapitalistiskt system. Västvärlden har det. Därav vår rikedom.
|
| |