Vem ljuger om bråket i Lund?

Inlägg #1: Postat: 2001-12-13 08:18:00
Henrik Alexandersson
Artikeln i Skånskan har jag inte sett eller kommenterat. Min källa är det TT-telegram i vilket UVs ombudsman Tove Hultberg förnekar all kännedom om, typ allt... Därför fick media kopior av UVs flygblad av oss. Efter det ändrade UV sin historia.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-13 10:05:00
Ali Esbati
Henrik: Du är, typ, förvirrad. Tove Hultberg har inte förnekat kännedom om någonting. Hon har sagt att vi inte störde manifestationen i en aktion. Detta har TT tolkat och återgett som att vi inte var där. Vilket alltså är fel. Att skicka UV:s flygblad till media är ett närmast rättshaveristiskt beteende eftersom vi aldrig förnekat att vi delat och delar ut flygblad. Ingen historia ändrad. För Henrik: Istället för sanning, förvirring.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-13 14:49:00
Henrik Alexandersson
I TT-telegramet säger Hultberg, efter att uttryckligen ha förnekat flygbladsutdelningen "Det måste vara några andra som vill komma åt oss och som felaktigt har använt vårt namn". Om Ali tycker att det är rättshaveristiskt att bemöta detta felaktiga påstående, då får han väl tycka det...
Inlägg #4: Postat: 2001-12-16 15:30:00
Mc G
Jag vet faktiskt inte vad Hultberg har sakt eller inte sakt. En sak är säker: media är inte en säker källa när man skall referera till vad människor verkligen har sakt! Det är ett som är säkert.
Laddar...