Vem ljuger om bråket i Lund?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem ljuger om bråket i Lund?.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-12 18:16:00
Stardust
Intressant att de ändrade sitt PM som gick ut direkt i TT.. högst intressant..
Inlägg #2: Postat: 2001-12-12 19:01:00
Shai, Ung Vänster Lund
Det är mycket som inte stämmer i Henriks inlägg.
Vissa saker är faktiskt totalt lögn, andra bara förvirrade påståenden.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-12 19:01:00
Shai, Ung Vänster Lund
Det är mycket som inte stämmer i Henriks inlägg.
Vissa saker är faktiskt totalt lögn, andra bara förvirrade påståenden.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-12 19:02:00
shai, fortsättning
För det första:
Ung Vänster Lund har aldrig hävdat att vi inte delade flygblad. I den artikel i Skånskan som Henrik förlitar sig på finns det en uppenbar felcitering. Journalisten erkände själv sitt mistag som var väldigt uppenbart eftersom han senare i samma artikel citerade orf. Ung Vänster Lund som säger att vi delade flygblad. Som ursäkt föt felciteringen fick vi vårt pressmedelande publicerat nästa dag. KOLLA UPP FAKTA.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-12 19:04:00
shai, Ung Vänster Lund
För det andra:
En annan väldigt intressant sak i Henriks artiekel är påståendet om att Leo är känd från kravallerna i Göteborg. Frågan är var han fått detta ifrån. Det är väldigt klantigt av honom att i ett skenförsök att berätta "sanningen" om Lund, göra bort sig genom att slänga in felaktigheter. Faktutm är att Leo överhuvudtaget aldrig var i Göteborg. Han befann sig i Argentina. Frågan är nu hur Henrik kan försvara sin lögner. En ursäkt och en förklaring är på sin plats.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-12 19:05:00
Shai, Ung Vänster Lund
Jag har lagt 3 inlägg efter varandra eftersom jag inte fick plats med allt.
Läs dem i ordningen: nerifrån och upp. De hänger ihop.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-12 19:23:00
Marie S
Var glad att de som bråkade gav lite uppmärksamhet åt er ganska obegripliga demonstration.Vad ni ville säga och varför ni demonstrerade framgick inte så värst tydligt och det beror knappast på 4 bråkmakare i Lund
Inlägg #8: Postat: 2001-12-13 09:21:00
Stefan Holmqvist
Det behövs för fan inget uttalande från dig eller någon utredning för att bevisa att Esbati ljuger om något som inträffat. Är man Ung Vänster sitter historierevision i generna. -> Kör Ali för fort på E4:an är det Poliskonspiration som ligger bakom resultaten aldrig någon sanning.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-13 09:37:00
prime
Det intressanta i sammanhanget är att man knappt vågar protestera mot vänstern när dom tillexempel sympatidemonstrerar för dom "stackars" kravalldömda i Gbg. Man vet aldrig varifrån stenar och påkar kan komma flygande. Vet många som känner med mig och som skulle kunna tänka sig motdemonstrera, men de och jag känner att det är SÄKRAST att stanna hemma.. och vad är det för yttrandefrihet egentligen..?
Inlägg #10: Postat: 2001-12-13 14:28:00
Leo
Det var ju otroligt vilken fantasi som vissa människor har. Som Shai skrev: jag var i Argentina udner GBG-toppmötet. Det skulle vara på sin plats att får reda på var ifrån Henrik fått denna information.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-14 23:00:00
gisela
tack för sansad artikel. och UV-snubben är ju dum i huvudet. gator och torg tillhör mig lika mycket som de tillhör honom. jag önskar de kunde släppa det här direkta intresse-tänkandet och se till idéer istället. men det är väl för mycket begärt.
Laddar...