Att krossa den som redan ligger, del 1

Inlägg #1: Postat: 2001-12-11 20:21:00
Nina
Din uppfattning är att hon klagar? Ajaj, en öm tå? Och har du verkligen nåt underlag för att uttala dig om vad Majoriteten Av Svenskarna tycker?

Jag tror knappast att det är artikeln du tycker är usel, utan det ställningstagande du uppfattar att hon tagit. Känner du dig hotad av den här artikeln? Det är den enda vettiga förklaringen som kan ses till att du reagerar så.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-11 20:43:00
Lina-Maria
Kristian, bra att du reagerar. Dock förstår jag inte var du fått uppfattningen om "majoriteten tycker..." från. I början av 90 - talet hade Expressen nåväl en artikelserie som de kallade "släng ut dom!" som red på ett upphittat invandrarförakt. Kontrollera dina "fakta"! VARFÖR skulle svenskar reta sig på för många invandrare? Är det verkligen de som är roten till av alla problem? Tänk förbi det som kan tyckas uppenbart!
Inlägg #3: Postat: 2001-12-11 22:16:00
Erik
Det är ju typiskt att vissa människor hela tiden ska klaga på att Sverige släpper in för många utlänningar/flyktingar/invandrare. Eller hur Kristian? Om det nu är som du säger så borde det väl inte vara några problem. Då röstar väl en majoritet av folket på SD nästa gång, och du kan vara glad. Personligen tror jag att 0,5 ligger närmare verkligheten än 50, men vem vet. Tills dess kan du väl acceptera andra åsikter än dina egna, och inte avfärda det som att klaga.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-12 01:04:00
gisela
så länge det är svenskarnas skattepengar som går åt så borde vi ha rätt att bestämma hur många flyktingar som ska få släppas in. fast jag tycker man borde ändra, så alla som vill får komma hit. liksom, som det är idag kan folk *med jobb* bli utvisade, de som inte ens gått i skola här och inte kostat staten ett enda jävla dugg utan BARA betalat skatt för sitt arbete. hur kan man skicka tillbaka sådana människor? vilka monster tycker sig ha rätt till det? det är sjukt.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-12 02:10:00
Runar
Det är nog socialdemokraterna som är de "monstren" tyvärr. De vill helst att blivande sosseväljare ska invandra. Vilka är det då? Jo, de tror att det är människor som måste leva på bidrag. Det är därför som de är omotiverat hårda mot utlänningar som har jobb. De brukar ju rösta på andra partier. Tråkigt men sant.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-12 08:00:00
Kristian
Nina: Enligt en undersökning som publicerades i media för ett bra tag sedan så tyckte över 50 av svenskarna att vi släppt in för många invandrare.
Lina-Maria: Varför skulle svenskarna reta sig på för många invandrare? Ja, det kommer till exempel leda till att vi blir minoritet i vårat eget land i framtiden!
Erik: Folk vill inte rösta på SD eftersom dom tror att SD är facister, om de verkligen är det kan jag inte uttala om.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-12 11:40:00
Erik
Gisela: "så länge det är svenskarnas skattepengar som går åt så borde vi ha rätt att bestämma hur många flyktingar som ska få släppas in." Det gör vi ju redan, eller hur? Kristian: Folk vill nog inte rösta på SD eftersom de flesta människor inte tänker som du helt enkelt. Är det tufft att acceptera något sådant? Skulle "vi" bli en minoritet i Sverige? Vilka vi? De flesta personer med utländsk bakgrund är svenska medborgare och kan därmed inte bidra till något sådant.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-13 20:31:00
seven
Jag tycker gott att Sverige kan ta emot fler flyktingar - och framförallt bör även vissa andra EU-länder göra det. Däremot tycker jag inte att den svensak flyktingpolitiken är bra när det gäller hur vi tar om hand om dem som kommer hit.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-13 22:32:00
kee
åsåå baaah woosch! så skulle man in här å svara typ kristian vafan säger du lina-maria skriver som en gudinna, och så har åtta inlägg redan klottrats ner.. där fick jag. bara sådär. aight!
Laddar...