|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-11 13:54:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Hmm intressant...det där om Palme och Iran, har jag bara snuddat vid förr. Hm. I alla fall så är min resa till Iran tänkt att bevisa min tanke att västerlandet inte står långt ifrån sånna länder som vi här kallar för diktaturer. mvh Fredrik
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-11 13:58:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Snyft. Jag förstår inte hur då vågar påstå att vår fina parlamentariska, repr demokrati med EU och allt är Diktatur. Skamlöst. Oförskämt. Snyft.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-14 10:47:00
|
|
gustaf |
Fredrik kan Ni förklara på vilket sätt Er resa till Iran som väll är en teokratisk demokrati med representativa inslag fick dig att se likhetena till det västerländska demokratiska systemet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-15 10:20:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Er?? Jo visst är det sant att Stefan H, och jag har relativt samma åsikter, men resan till Iran hade jag själv tänkt göra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-15 10:21:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
på svar 3 VAD jag vill påvisa, är hur stor skillnaden egentligen är mellan Iran som sägs vara en diktatur jag förnekar inte, känner gott om Iranier, mot våran värld som vi kallar demokrati. Hur nära är vi här i västvärlden att likaså vara en diktatur? Det vet man inte genom att läsa tidningar, tv, sånt måste uppleva på plats. Teori är inte verklighet, därför är resan en nödvändighet. mvh Fredrik PS I övrigt tackar jag dig för goda tankar. DS
|
| |