Har ni sett en hiphop-publik?

Den här tråden diskuterar artikeln Har ni sett en hiphop-publik?.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-11 11:08:00
Stefan Holmqvist
Finns det någon som noterat att hip hop som live musik är så usel att artister som Ken, Mendez, Infinite Lass tvingas KOMMENDERA sin publik till att fira och festa: "klappa händerna, klappa händerna", "nu vill jag se ett riktigt röj".....Dom verkar liksom inte begripit att det är dom som SKALL SKAPA en stämming.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-11 13:38:00
jakob
du har nog tyvärr stött på fel hiphop. när artister som mos def, lord finesse och wu-tang-clan på den gamla tiden var i farten finns det ingen annan musikgenre som ens är i närheten vad gäller ös, svett, sväng, gemenskap osv. så du har helt fel...
Inlägg #3: Postat: 2001-12-12 09:03:00
Carola
När du skriver Babylon by bus slår mig genast, "Bridges to Babylon", vilken konsert!! Rolling Stones på scen och ett minne jag aldrig glömmer. Där har vi ett ös som sitter kvar än idag. har inte med hiphop att göra men var bara tvungen att nämna det. Mvh.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-12 10:47:00
Marion
*flin* Är det mer moget att nästan slås medvetslös, än att stå mer stilla och njuta av musiken och ha luft så att man kan andas?
Jag har varit på rockfestivalen du skriver om och visst är det ös, men å andra sidan är det osäkert om man överlever, om man ger sig in i publikhavet som där är en smet av svettiga, hoppande rockers som armbågar oss under 1.75 i huvudet hela tiden. Men jag åker hellre dit än till en konsert med "Petter".
Inlägg #5: Postat: 2001-12-12 22:00:00
Miska Aalto
Jag är inget större hip-hop fan men en av dom bästa konserterna jag varit på var The Latin Kings. Otroligt med röj var det också.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-14 13:55:00
Kalle
Tror iofs att det var betydligt mycket mer "ös" på synthkonserter med band som Skinny Puppy än vad det är på fåniga rockkonserter...Sen dömer nog dagens hip-hopare snarast ut rockgubbarna som nerdar med all rätt
Inlägg #7: Postat: 2001-12-14 14:22:00
Jonal dawg
Vem har sagt att man SKA röja järnet när man är på konsert? Är det inte högst individuellt? Och att lyssna på musiken som spelas måste väl räknas till ett legitimt skäl att vara på konsert... Vem vill vara en "sten" när man kan vara vatten? OM du förstår vad jag menar...
Inlägg #8: Postat: 2001-12-15 01:39:00
andy
stick farfar... eller gå på en fattaru-spelning.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-27 12:47:00
Micke
Ingen röjde på Babylon by bus eftersom det var - 10 grader och hällregn.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-02 11:52:00
Marcus J
Punkkonserterna är de mest röjiga, det vet väl alla. Den yngre generationen har det iofs inte lätt om de ska knäcka oss musikmässigt i några avseenden.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-05 16:09:00
Anders
Visst, jag kan hålla med dig till viss del. Det är för mycket attiryd och headnodding på hiphopspelningar.. ibland. Men det finns undantag. Bland annat på Arvikafestivalen isomras när Fattaru, MBMA ochTLK spelade. Då sdatan var det röj.

Jag efterlyser mer röj på hiphop spelningar, mer punk och revolt i publiken!
Inlägg #12: Postat: 2002-02-04 17:02:00
Johnny
När jag blir en gammal gubbe ska jag inte göra bort mig genom den här typen av "ni ungdomar nu för tiden, vad är det egentligen med er?"-rabbel. Acceptera att saker och ting förändras.
Laddar...