|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-07 15:38:00
|
|
christer kyreus |
1. Det unika med Sourze är att
faktiskt ALLA SLAGS skribenter
kommer till tals. Så är det INGENSTANS i övriga mediavärlden.
Kolla själv! Kommer till tals - och "granskas hårt".
2. Vaddå socker vadd! Är Du elitistisk? Vi människor behöver ALLT; alltifrån det hårdaste, det fränaste - till det mjukaste. Föraktar
Du det banala, det vardagliga?
3. På SOURZE figurerar många verkligt djupa texter om livets väsentligheter. LÄSER DU VERKLIGEN INNANTILL på SOURZE?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-07 15:48:00
|
|
Johan CB |
Bra Christer! Din attityd är precis den som de postmoderna, nyliberalistiska systemen vill inducera i människor. Allt skall vara likvärdigt och utbytbart - Bibeln mot Kalle Anka samma existentiella upplevelse. Vem har intresse av det? Jo, det kan du nog svara på om du funderar! Djupa texter? Ja, i mikroskopiska mängder!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-07 15:57:00
|
|
christer kyreus |
Johan CB verkar lite byxis inför den fria mångfalden. Vem har sagt att allt skulle vara utbyttbart mot vartannat? Inte jag.
Var står Du själv? Du kanske vill ha
DEN HÖGA KONSTENS SMAKCENSUR?
Eller vad vill Du själv? Du kritiserar ju bara!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-07 15:59:00
|
|
sus |
Johan! om nu inte Sourze är unikt, tala då om för mig var annars jag på samma sätt kan publicera mina djupa texter och få omedelbar respons!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-07 16:04:00
|
|
Johan CB |
Om man analyserar en företeelse kan man inte direkt se på företeelsen själv utan identifiera de mekanismer som producerar händelsen. Ungefär som Freud analyserar drömmar, inte drömmens innehåll utan drömmekanismerna! I detta perspektiv är S. inget undantag. Se vidare Svar 2.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-07 16:06:00
|
|
Johan CB |
Till Svar 3. Men Christer - vad jag efterlyser är den reflekterande tanken. Sourze lämpar sig inte för djupa diskussioner...det borde väl alla lärt sig vid detta laget?!?!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-07 16:10:00
|
|
Mikael Svensson |
Johan CB: Nej, Sourze och dess läsare tenderar att inte vara särskilt intresserade av de mer vetenskapliga eller seriösare bidragen som kommer in. Men ditt snack här var nog det mest pseudo-intellektuella kvacksalveriet jag läst på länge... tack, du gjorde min dag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-07 16:10:00
|
|
christer kyreus |
Bullshit! SOURZE lämpar sig för alla slags diskussioner. Vad kan Du om kommunikation? Efter 15 år i mediavärlden i Stockholm innan jag blev präst, har jag lärt mig EN av kommunikationens grundpelare:
-ge tankeställare! Frön som växer.
Där är SOURZE kanon!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-07 16:13:00
|
|
Doug Sand |
Vårt gäng har i alla fall suttit många nätter och snackat, djupventilerat, frågor som dykt upp på SOURZE.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-07 16:16:00
|
|
Johan CB |
"Den fria mångfalden" citat Christer klarar väl mina angrepp på den. Det kan man ju läsa i dessa vitala motargument! "Frön som växer" låter vackert men är det en sanning?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-07 16:21:00
|
|
christer kyreus |
Överraskande många kontakter har jag fått per telefon och mail, sen jag
"debuterade" på SOURZE. Jag har tystnadsplikt, så jag röjer varken vilka som hört av sig eller ämnena.
Men en sak är säker: förvånasvärt många djupa frågor och frågeställningar. Annars skulle jag självklart inte skrivit det här inlägget.
|
| |