Sverige har oligarki

Inlägg #1: Postat: 2001-12-07 17:43:00
Fredrik Vargas Friberg
Först o främst har du lagt ord i munn som jag själv inte har valt, det är brott mot demokratin, om du har gjort så. Punkt 2. Nej jag nonchalerar inte det sena införandet av rösträtt för kvinnor. Om du verkligen har läst allt det jag har skrivit så kan du se att jag står för Altingkrati, icke direktdemokratin. Men faktum att Schweiz har nu världens bästa demokrati. Och vi är inte långt ifrån olika Iran.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-13 12:29:00
Isa W.
Oj, har jag begått ett brott? Jag sa inte att du nonchalerar rösträttsfrågan, utan att du verkar betrakta den som en bisak. Jag har heller inte påstått att du är för direktdemokrati. Det är möjligt att vårt system inte är olikt Irans, men min fråga gällde yttrandefriheten. Du verkar visst ha lagt ord i min mun! För övrigt var min undran om en praktisk modell inte kritik av din text utan en allvarligt menad fråga. Lite defensiv?
Inlägg #3: Postat: 2001-12-13 20:55:00
Fredrik Vargas Friberg
*S* okej jag ger mig :o Fast jag reserverar mig: Jag har icke lagt ett ord i din mun, likaså du inte gjorde det, men både din o min text kan man "antyda" att det skall vara så.... Okej angående praktisk modell, så finns en sådan existerande i Schweiz, men i blandad form. Lite defensiv, svar ja. Mvh Fredrik
Laddar...