|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-07 09:48:00
|
|
Malin |
Klockrent tjejen! Måste berömma dig för din förmåga att sätta ord på känslor. Jag skall inte säga:"det är lugnt, det ordnar sig" för det lär du vara trött på nu, men både du och jag vet att du får ett jobb, kanske på måndag, kanske om några månader eller längre men du får ett jobb. Men jag vet hur det är att gå hemma i morgonrocken..*suck*. Men fortsätt skriv, det är ju en av de saker du är jävligt bra på!
Kramis... Saknar dig!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-07 10:05:00
|
|
Per |
vet hur det är.
keep the faith
ofrivillig sysslolöshet kan vara ett sånt jävla sönderfrall.
man blir bestulen på sin vardag, får tids nog en dygnsrytm anpassad till tv-tablån och inte kontorstid.... drömmer om att få återuppleva rusningstid på T-banan, en färsk metro i handen, rikskupongshäften i plånkan och en ny mailadress.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-07 10:05:00
|
|
Mårten Zimmerman |
Det finns gott om jobb. I alla fall i storstadsregionerna. Det blir nog inte vad du gjorde tidigare, det blir nog inte lika bra betalt och det blir nog inte lika roligt; men det är ett jobb. Jag har aldrig varit utan jobb i mer än två veckor från det jag bestämt mig att jag vill arbeta och jag är inte direkt exceptionell på något sätt. Så sluta gnäll, klipp dig och skaffa ett jobb.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-07 11:57:00
|
|
skitenödig |
Åååå!! Det går kalla rysningar i kroppen när jag läser din artikel. Jag är själv i samma situvation och det är helt frustrerande. Jag trode inte det fanns andra som mig. Med jobbsökandet så har jag den senaste tiden börjat söka jobb utan utbildning för att ha något att göra bara, men inte ens dem får jag. Va fan gör man då??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-07 13:27:00
|
|
Sara Magnusson |
Kunde inte sagt det bättre själv... En suverän skildring av verkligheten. Min och så många andras. Vore underbart att höra hur det går för dig! Blev själv varslad för en månad sedan... and I am still searching...
Sara
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-07 17:49:00
|
|
Jonas |
Maria, du kan få mitt jobb. Jag har ett bra jobb som jag sitter och tjuvhåller på behåller bara för att jag är för feg för att säga upp mig...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-07 17:50:00
|
|
Jonas |
Jag är rädd för att hamna i samma sits som du i stället för att göra allt det där jag skulle vilja göra istället för att jobba här, men som jag egentligen inte vet vad det är.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-07 17:50:00
|
|
Jonas |
Resa, vara kreativ, göra film, åka skidor, läsa, starta bolag...fan.
Vi kan göra en deal: om du får mitt jobb så får jag din morgonrock. Jag skulle nog få sån jävla ångest av att ha på mig den att jag skulle tvingas ta tag i mina planer.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-07 17:51:00
|
|
Jonas |
Jaja, det är väl ingen som kan hjälpa mig förutom jag antar jag...
Men du, jag hoppas verkligen att du hittar nåt nytt snart. Och att det blir nåt där du slipper rutin och gråhet och de sexistiska kommentarerna.
Puss/Jonas
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-11 18:52:00
|
|
Daniel |
Skaffa dig ett liv istället! Det måste väl finnas 10.000 saker som är bättre än att gå till ett jobb som man "vantrivs" med?
Försök att ändra ditt sätt att tänka och kom ihåg att vi inte är satta på denna jord för att jobba ihjäl oss... Lite fantasi och du kommer att bli lycklig!
Glada hälsningar Danne
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-11 20:36:00
|
|
Namn |
Ge dig ett jobb ?
Skaffa dig ett jobb! Det finns många jobb, hur många som helst, nästan.
|
| |