|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-04 19:46:00
|
|
Lena V |
"det är de som är längst från dessa ideal som klagar mest". Var du fick den ifrån vet jag inte. Jag vet bara att det finns 200 000 tjejer mörkertalet exkluderat som inte mår bra i sitt förhållande till mat. That stinks, big time. Och jag har för mig att mustiga mulliga magdansöser rör sig betydligt sexigare än räkor med tunna bakar. Bra låt dock;
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-04 21:27:00
|
|
Juanita |
Det var det jag menade, vi blir inbankade med ett ideal och så är alla tysta och de enda som, inte enbart eftersom du vågar, säger något är de som är längst ifrån idealet och då jag lite rädd. Att se en tjej som är lite rund på TV säga att idealen är sjuka, vilket de är, är jobbigt för att hon måste slåss mycket hårdare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-04 21:28:00
|
|
Juanita |
Alla andra tänker; "Hon är inte där och därför klagar hon" och det gör mig assur. Därför så blev jag så arg när jag läste Frida B. text som just hette Feta feminister. Den blev så starkt hatad bla av mig så hon var tvungen och ta ned den. Nu när jag tittar på mitt inlägg så ser det ut som jag bara är dryg men det är jag inte, även jag blir förbannad när jag ser sådant skit.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-04 21:28:00
|
|
Juanita |
Även jag blir sur när jag läser att Victoria Silvstedt blir så arg när män tittar ned i hennes bara bröst och då bestämmer sig för att ha T-shirt. Att hon sedan väljer en T-shirt i babystorlek gör mig så skrattretande sur.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-04 21:29:00
|
|
Juanita |
Ibland undrar vad vi gör mot oss själva? Vad är detta? Vi skriker och slåss men sen köper vi hela konceptet. Det finns en marknad där ute och den där om vi ignorerar den men då måste vi göra det, vi kan dansa till "When Doves Cry" i pösiga byxor med en träningströja som inte sitter åt alls. Lena, jag är ingen planka utan en kurvig latinska, jag tränar och då blir man kurvig. Bara om du svälter dig blir du ett offer för plankornas mardröm.... skulle aldrig utsätta mig för det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-04 21:36:00
|
|
Juanita |
Varför kan folk inte bara få vara som de vill, varför mnåste en fet gubbe bestämma vad vi ska ha på oss och dessutom hur vi ska se ut i dessa kläder? Min mamma fattar inte hur vi kan låta de äcklen bestämma det åt oss, det får jag höra jämt och ständigt; Juanita varför köper du en sådan topp, Juanita varför köper du sådana obekväma skor, Juanita är det inte kallt med så lite kläder.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-04 21:38:00
|
|
Juanita |
Jag vet att hon har rätt, min mamma har alltid rätt men jag är en produkt av detta jävla skitiga samhälle där dubbelmoralen glänser i den finaste av metaller, vi är alla hycklare. Vi är alla ambivalenta i en fråga som den här, jag är det och även du Lena. Men frågan är vad vi ska göra åt saken?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-04 21:38:00
|
|
Juanita |
Minns du när jag hatar konservativa gubbar och att jag inte tänker låta de stå i vägen för min karriär? Jag vill vara med och förändra det här, jag kan bara göra det om jag skuter, BOOM, en efter en. BOOM! BOOM! De kommer falla. Du och jag slåss för samma sak, mitt första inlägg var dåligt nyanserat men jag hoppas att jag har fått dig att förstå mig. Puss puss, vi kommer att vinna, min mamma säger det och som jag sa; hon har aldrig fel.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-04 21:47:00
|
|
Juanita |
Jag skrev och skrev och sen styckade upp texten och jag ser att den inte är begriplig men den kom ur ilskan i mitt bröst. Du föstår den men några av felen, det ska var skjuta, när jag sa att jag hatade detta konservativa gubbar, i sista delen. Du kan fråga om du inte fattar...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-04 21:49:00
|
|
Juanita |
Blev fel igen.... men fråga om det är något. Hehe.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-04 22:01:00
|
|
Lena V |
Hahah jag är alldeles anfådd efter att ha läst dig, men jag förstår vad precis vad du menar, för min mamma är också en klok och god människa..:
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-04 23:02:00
|
|
Juanita |
Det är de alla och därför är du och jag kloka.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-12-05 09:32:00
|
|
Michael Lundahl |
Juanita: Så roligt bakvänt ditt resonemang blev när du tog in Silvstedt i diskussionen. Då blev det helt plötsligt HENNES fel att män stirrar. Inte så att du skyller på sliskbockarna som inte kan hålla ögonen i styr... nej då är det istället Silvstedts fel. Men jag antar att tjejer som klär sig som horor får skylla sig själv... eller vad säger du Juanita?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-12-05 09:35:00
|
|
Michael Lundahl |
Och du kan nog ta och se över det där uttalandet om att det är "Feta gubbar" som bestämmer vad du ska ha på dig. För det första är inköpscheferna sällan "Feta gubbar". Och för det andra är det inga feta gubbar som i ditt sovrum varje morgon håller dig under vapenhot och tvingar dig att ha på dig det de bestämmer.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-12-05 14:23:00
|
|
Juanita |
Jag vet att du har rätt men det hela är CP.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-12-05 15:25:00
|
|
Juanita |
Det jag ville säga var att vi gör det mot oss själva, det är ingen som tvingar oss.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-12-05 16:29:00
|
|
Michael Lundahl |
Jovisst gör vi människor en hel del sjuka grejor... helt på egen hand. Jag kan hålla med om att en del saker ligger utanför vår kontroll... att vi inte har full kontroll över tankar och handlingar. Min tanke är då att vi skaffar och bättre kontroll över oss själva istället för att försöka med yttre kontroll av sakerna som påverkar oss. Till en viss gräns förstås... man kan inte tillåta vad som helst. Oh well... det blir nog bra till slut...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-12-05 16:35:00
|
|
Juanita Zanetti |
bra.... jag hoppas det.
|
| |