|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-04 13:09:00
|
|
Michael Lundahl |
Nej jag köper nya dyra kläder för att... nej vänta lite nu här... jag köper ju inte dyra kläder. Inte sminkar jag mig heller... och inte bryr jag mig så mycket om fettet i maten heller annat än att jag ogillar att ha dålig kondition. Sorry... där föll nog ditt resonemang. :
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-04 14:08:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Inte alls allt. Man vill ju bli RIK oxo!
Om jag skemtar eller e allvarligt far du lista ut sjelv. ganska grova generaliseringar i ditt inlegg dock
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-04 17:47:00
|
|
Nina Thell |
jag vill påpeka att uppskattning och sex INTE är samma sak. tänk på det du.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-04 17:56:00
|
|
nihilisten |
Jag anser att ditt resonemang är helt korrekt i sin förlängning.
Om man tänker fullt ut vill säga.
Men många här gör nästan vad som helst för att verka idealistiska.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-05 23:00:00
|
|
Henrik Hermansson |
Vore intressant med en uppföljare om vad driver människor över 15 år att göra vissa saker. Eller det kanske skulle bli samma sorts nedgradering av människor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-06 15:45:00
|
|
Trötter |
Jag läste fan inte din artikel för att få sex, den saken är ju klar. Och, som det visade sig, inte för att få något annat heller. 18 wasted seconds...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-06 19:59:00
|
|
Maria |
fy fan vilket skitsnack
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-07 22:48:00
|
|
karin |
nej. jag vill ha bekräftelse. jag vill ha social status. jag vill vara någon. därav hela utseendeångestprojektet.
men det kan ju bara vara jag som är hobbyfrigid, och tycker att sex är överskattat. att jag snarast får kväljningar av att tänka på att ha sex med folk i min omgivning även söta beror nog på lite hämningar jag har eller något.
jaja. men vi "hämmade" människor finns också, även om det inte verkar så på dagens samhälle.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-11 07:45:00
|
|
MAT!!! |
Hallå där! De stora drifterna som driver hela mänskligheten är två till antalet: sex och mat. Sex, det är artens överlevnad, medan mat är individens. Och det är i samspelet mellan driften efter sex och driften efter egen överlevnad som förklaringen till alla dina handlingar ligger.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-21 11:31:00
|
|
David |
Människan är en kompliserad varelse som påverkas av vissa grundläggande drifter. Sexdriften är en av dom. Man ska dock inte glömma bort att sexdriften i sig påverkas av vår kultur, som påverkas av våra drifter som påverkas av tekniken osv. Allt hänger samman och även om din artikel har nån form av poäng så är den en väldig förenkling av verkligheten.
|
| |