Inlägg #1: Postat: 2001-12-03 18:12:00
|
Michael Lundahl |
Ska vi jämföra lite siffror över hur många människor i västvärlden som dör av anorexi/bulimi och hur många som för av fettmarelaterade sjukdomar? Många debattörers bild av vad som ska vara "normalt" verkar vara att vi alla ska dö av åderförfettning innan 45 års ålder bara för att människan är så svag att den inte kan motstå vare sig reklam eller fett. Jag köper inte den bilden.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-03 22:22:00
|
Zeke |
Good for you Michael.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-04 09:15:00
|
Anna H |
Jämför på du, jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt så länge det dör en tjej om året i anorexi eller bulimi. Nåt är fel, och visst, vi löser det inte genom att bara plocka ner alla H&M-affischer. Men H&M prackar på oss ett kvinnoideal som i alla fall jag inte vill mötas av varje dag utan att kunna värja mig från.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-04 09:54:00
|
Michael Lundahl |
Anna H: Men fatta vad jag säger någon gång! Problemet är inte vad H&M gör.... utan att du tror att du inte kan värja dig. Det kan du... miljontals människor i det här landet kan det... då kan du också. Problemet som skall lösas är att få alla att inse detta. Om och om igen säger jag: Lös rätt problem!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-04 14:45:00
|
Anna H |
Och jag påstår att vi inte kan värja oss. Jag påstår att vi, undermedvetet, på nåt sätt, tar till oss det vi ser. Och om alla kan värja sig som du säger att vi kan, varför ska då du behöva berätta det för alla? Det borde dom väl ha märkt själva då?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-05 16:41:00
|
Snoop |
Spelade inte Renée Zellweger en karaktär? Eller spelade hon sig själv? Jag tror hon spelade en halvfet karaktär. Sen tror jag att det är frosseri som är dödssynden du tänker på...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-05 16:49:00
|
Michael Lundahl |
Anna: Det är mycket som folk "borde" ha gjort/fattat. Men så är uppenbarligen inte fallet. Det är inte bara frågan om att ha förmågan... man ska utnyttja den också. Och det är inte något jag kan göra åt dig... det måste du göra själv. Du kan ju fråga dig själv: Vad är att föredra? Att jag betraktar dig som en ömtålig porslinsdocka som måste skyddas mot världens attacker i form av t.ex. hemsk H&M-reklam eller att jag betraktar dig som någon som kan stå på egna ben och klara dig?
|
|