H&M och girigheten

Den här tråden diskuterar artikeln H&M och girigheten.
Inlägg #1: Postat: 2012-10-26 07:56:00
Lennart Lundwall
En söt stund med makan på fredagskvällen kan väl ersätta smågodiset. Och tandläkaren kan känna sig blåst på konfekten. En femma från mig.
Inlägg #2: Postat: 2012-10-26 10:33:00
angus
Lennart en femma från någon med de 45 årens erfarenhet av morgontidningar som typograf är nog det högsta jag kan få känner jag, fortsätter fredagen med högburet huvud, trots att jag då ser suddigt när jag håller på att vänja mig vid nya progressiva glasögen, jag som trodde jag hade perfekt symn tills optikern frågade hur jag hittade till specsavers när jag nästan är blind, en underbar helg till dig!
Inlägg #3: Postat: 2012-10-26 11:17:00
Jocke utsourzad
Ja, Angus, det där förslaget du gav, visst bra, och har provats. Minns i Nacka, och med ungdomar som jobbade där. Vi köpte lite enklare grejor till sommarstugan vi hyrde då. Men det las ner...

Idag är saker så billiga, från IKEA och H&M, eller prylar från Kina, för att inte tala om alla leksaker, och då köper folk hellre nytt.
Sedan, alltid retar det upp någon, och med den "debatt" eller monolog vi har anfäktats med under 30 år. Med inte minst DN i spetsen...

Du vet väl dels hur stora miljöproblem dessa företag orskar, bomull, mycket besprutat, färgerierna som ofta förgiftar vatten osv?
Och vilken kundkategori som håller uppe hela? Klädindustrin/försäljningen? Liksom en del annat på konsumismens altare idag. Kosmetika, tingel tangel, heminredning.
Inklusive mattorna att sopa under...
Inlägg #4: Postat: 2012-10-26 12:07:00
angus
Usch!
Laddar...