Inlägg #1: Postat: 2012-10-02 12:17:00
|
Mr Harmoni |
När man diskuterar sakfrågor med en vänsterpartist, så anför de alltid känsloaspekter om eget tyckande som sina vassaste argument!
Det här har jag bemöts av när jag är inne på deras hemsidor för att kommentera deras revolution som de har tjatat om sedan starten i slutet av artonhundratalet.
För att inte tala om hur deras partiledare och funktionärer var eld och lågor över ryssarnas kulturrevolution 1917 att nu minsann skulle kommunisterna ta över vårt land så att det blev ordning och reda.
Och detta håller man på med fortfarande, de gjorde ett tappert försök när de stod för kravallerna i Göteborg, maskerade när de slog sönder bankens rutor då var deras revolution på gång och dessa gatstenar de kastade mot polisen det var mumma det, men ett pistolkula i ryggen stoppade deras revolution och AFA gangsterna fick ge upp. Men vad hände den extrema vänsterpressen som tog kommunisterna i försvar mot polisen som anklagades för polisvåld och mespropparna i Riksdagen gick på journalisternas sida som vanligt och Mats Ejnarsson i Vänsterpartiet som ledare för anhanget fick stå till svars i SVT röd i ansiktet av skam och vanära, alltid något att kommunisterna fick kritik ifrån något håll.
Nog är det befogat sedan Olof Palmes tid att USA kallar Sverige alltid för ett kommunistland. Vi som skriver här bör nog ta ställning var vi står politiskt, för jag kan inte tro att det finns en liten kommunistsjäl bakom allas våra skrivna rader, så att USA har rätt i sitt stående påstående att vi är kommunister.
Det räcker med den uppenbara typ har som skriver hatfullt mot de som inte förlikar sig med EXPO och AFA som han representerar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-10-02 12:55:00
|
Jan Olsson |
#1 - "Finns den lille kommunisten inom oss alla?"
Tänk Mr.H,ve & fasa,kanske finns han inom Dig också?
Eller är frågeställningen kanske inte din?
Vilket politiskt parti representerar Du?
Med hälsning från en Liberal!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-10-02 14:31:00
|
Mr Harmoni |
#2 Jan Olsson mycket möjligt att det finns en liten kommunist i varje själ? Du Liberal och jag har inte en aning, men måste jag välja så föredrar jag något parti som jobbar för samhällets bästa och har du något tips att ge att det trots allt kanske finns något parti som knappast någon har hört talas om, som har samhällets bästa på sin agenda?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-10-02 14:31:00
|
Mr Harmoni |
#2 Jan Olsson mycket möjligt att det finns en liten kommunist i varje själ? Du Liberal och jag har inte en aning, men måste jag välja så föredrar jag något parti som jobbar för samhällets bästa och har du något tips att ge att det trots allt kanske finns något parti som knappast någon har hört talas om, som har samhällets bästa på sin agenda?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-10-02 16:27:00
|
Jan Olsson |
#3&4 - Alla partier tror sig väl jobba för samhällets bästa!
Hur dom lyckas är en annan femma!
DU lyckas väl inte heller så särskilt väl?
Om Du överhuvudtaget försöker vill säga!
|
|