Inlägg #1: Postat: 2012-09-28 09:21:00
|
Lennart Lundwall |
Bortsett från en viss oro för Angus blandgodiskonsumtion och hans fredagsvana att hemfalla åt ostbågar så vill jag påstå: Karln skjuter från höften men träffar varje gång! Fick jag något att fundera över. Igen. Min själ.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-09-28 10:45:00
|
Bizon |
Jag kan väl hålla med om att ganska så fantastiskt orättvist funtad i denna värld där den biokemiska utveklingen har tagit livsexistensen ända hit utan att ta livet av sej genom dess stäniga fienskp alla mot alla.
Denna process vi är en del av bygger på de ätanets förbannelse att få behålla vårt liv ännu en tid genom att ta livet av andra samt att därefter konsumera deras döda kroppar - fantastiskt smaklöst om inte kryddor funnes som inte finns av den orsaken utan använder doter att locka vissa insekter med för att bli polinerade.
Och det är just detta som är livets knutpunkt - alla miljardtals varianter som den biokemiska processen framstält hur goda och välmenande dessa än skulle kunna ha blivit blev dessa inte mer än så om dom inte kunnat försvara sin existens genom att livnära sej av andra eller att föröka sej som art så att inte dess predatorer hinner sätta i sej dess avkomma.
I dena jävulska såppas kokande häxkittel kalla Tellus framstår värdet av var existens n inte som likvärdigt med allt och alla utan mer som att var och en sätter sitt väde genom sina handlingar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-09-28 14:39:00
|
Leif E Ström |
Ja livet rullar på, om än ojämnt - men tittar man i backspegeln så har
väl de flesta groparna b a k o m, jämnats ut med ett jämnare mod?
Skolorna man gick förbi var dom flesta. Hos prällen blev man upplästa. Framför krogslusken blev man plattnästa. Goda råd var det mesta, men 1:a maj har man slutat manifesta.
Bäst var det då med det utjästa, varje helg gjorde man världsårsbästa.
Numera tillhör man dom tunglästa, som bara ens käresta vågar intelligensfresta.
Det blir ett råd också: passa dig för lakrits, man blir yr av för mycket och den kalkar ur där man minst hade anat.
Själv blir det stora kalkkompensations-soaréen, med alla de sorter som har klor utan nagellack. Angus, dito!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-09-28 21:27:00
|
Leif E Ström |
#3, då läste min kommentar, hoppas jag att inte att författaren misstar sig på mitt påpekande angående kalkning. Givetvis har objektet central tyngdpunkt, men lägre än det jag tänkte med.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-09-30 21:10:00
|
angus |
Tack ädla herrar tre för feedback, omtanke och ordkonst!
|
|