Pia I |
Mina föräldrar arbetade jämt. Hade finaste villan på gatan. Jag var den enda som umgicks med grannarna. Jag fick nog av en stor villa, där jag inte trivdes. Tänkte att jag aldrig skulle bi i eget hus eller lägenhet- och så har det blivit. All service utförs kostnadsfritt...funkar jättebra..hyran stabil...jag vill inte äga, det är ju banken som äger allt. Vinsten? ja, det är ju bra med 3 miljoner på banken, men jag har prioriterat att jobba där jag bor hela livet, inga resvägar utan går till jobbet, nära T-bana , stor balkong, mycket invandrare, men det stör inte mig.Mina barn har gått i skolan i närområdet. Alla barnen valde att flytta och skaffa eget. -----------Unga nuförtiden skäms att inte ha status. Men det gör inte jag. Jag skäms om jag inte mår bra.
|
Pia I |
Jag hade allt. Mina föräldrar var inte lyckliga , pappa hade jaguarer, båt, mamma hade affär. Hon jobbade ihjäl sig. Villa? Egen lägenhet? Dyr hyra? Jag är nöjd med enkelheten. Skulle jag haft råd, arv eller varit rik på annat sätt.........skulle situationen varit en annan..
|