Inlägg #1: Postat: 2001-11-29 18:32:00
|
Anders Linnard |
Skulle vänstern fått stå oemotsagd under EU-toppmötet? Det var det dummaste jag har hört. Den övriga lilla utopiska bilden av ett system som endast bygger på utsugning tänker jag inte bemöta här.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-29 19:16:00
|
Kajsa bebe |
Du är den mest patetiska person jag hört talas om på länge. Stackars, stackars dig. Jag tycker ärligt synd om dig. Vad hade du för knasig uppväxt egentligen och vem har lurat i dig så mkt skit?! Den skit du skriver är bara skrattretande.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-29 19:29:00
|
Per |
Det är så löjeväckande att man inte ens orkar bry sig....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-29 20:27:00
|
Henrik Hermansson |
Imponerande enivst. Precis samma struntprat som förra propagandaartikeln. Det är verkligen att vandra i mörkret att häva ur sig att vissa saker är sanna och falska utan att ens säga vilka, utan att framföra bevis eller argument för någonting.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-29 20:59:00
|
Clemens Klarke |
Bra artikel Per! Den stämmer!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-29 21:31:00
|
Per J |
Bra Per! UGH! UGH!
Hela den svenska kvasiintellektuella
vänstern vrider sig som maskar
när de får sanningen presenterad
för sig likt ett hugg i kroppen.
Man kan urskilja en överlägsen, jag-vet-bäst-ton
i inläggen, och ord som "patetisk" och
"löjeväckande".
En analys av vänstern.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-30 01:08:00
|
jakob |
det är för lite utrymmer här för att ordentligt bemöta dina huvudlösa påståenden. men några saker: menar du verkligen att människor på vänsterkanten skulle ha mer utrymmer i samhällsdebatten än personer med ditt synsätt. i en mediavärld där åttio procent av tidningarna är borgerliga. det nyliberala budskapet basuneras ut dag efter dag utan att bli bemött...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-30 01:08:00
|
Perry |
Kapitalism har enda uppgift: att generera kapital. Allting annat är ovidkommande.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-30 01:32:00
|
nihilisten |
det är skillnad på ideologi o verklighet.
din artikel motsäger sig själv.
vår välfärd kommer sig utav att tredje världen lider nöd.
en barnslig artikel tycker jag.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-30 01:33:00
|
Arvid Jurjaks |
Vackert Pelle... Synd bara att det inte funkar. Precis som alla andra ideologier. Deras slutmål är vackra och storslagna men går tyvärr inte att uppnå... verkar det som i alla fall. Visst blir det säkert bra om alla gör som du säger, lika bra blir det om alla gör som Marx sa. Nu är den krassa verkligheten sådan att vi inte är stöpta ur samma form allihopa...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-30 09:06:00
|
Stefan Holmqvist |
Du tycks förfasa dig över att Kapitalismen får stå till svars för ALLT ont som händer i de flesta länder men begår samma urskiljeslösa dömande när du påstår att Globaliseringen är Kapitalism. Har det någonsin slagit dig att människor vill leva tillsammans, verka, samarbeta och utbyta saker utan att man involverar pengar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-30 10:27:00
|
Susanne Gräslund |
Väl skrivet Per! Det var inte en sekund för tidigt att även denna sida av saken fördes ut i media. Jag erkänner bl a att jag själv varit för lat för att skriva.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-30 17:49:00
|
Peter pom |
"med vissa mediers hjälp har de repeterats tills de blivit sanningar."
Håller fullständigt med dig.
Efter Göteborg och Genua har de borgliga tidningarna och Timbro-kollektivet bankat in sin version av vad som hände och "den ända vägens globalisering" i oss så
att många tror på det. Ty det är de som har stålarna att syssla med sådant inte vänstermupparna på gatan.
Må du komma ut ur ditt tunnelseende snart.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2001-12-02 21:05:00
|
Kent Davidsson |
Det är ju fantastiskt: en -ism utan några som helst nackdelar och till viken vi kan känna full tillit i vår strävan att bli goda människor!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2001-12-06 11:36:00
|
Håkan |
Redan i underrubriken dimper den första feta lögnen ned. "På senare tid har kapitalism och globalisering allt oftare nämnts i media - sällan i positiva ordalag." skriver du.
Löjligt påstående med tanke på vilka politiska undertoner medierna i Sverige har idag. DN, oberoende liberal. SvD, oberoende moderat. Skulle dessa tidningar låta vänstern sätta dagordningen i en central ideologisk debatt? Knappast!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-01-14 14:58:00
|
Stefan Holmqvist |
"Det ligger i vår makt att kunna bestämma den fattiga världens framtid." Man får ju lite mer juste blick om kapitalismen när man läser det där makt....
|
|