Fransmän och lösningen på den globala krisen

Inlägg #1: Postat: 2012-09-11 10:47:00
Leif E Ström
"Den här krisen är ingen kris - det är vi som ser en kris". Ditt påstående har en innebörd som för mig är en vardaglig återkommande exstensiell fråga. Då jag jämfört individer vilka utsatts för likvärdiga öden, har dess påverkan haft diametralt psykologiska effekter. Omgivningens analyser av hur dessa individer bör reagerara, spretar åt alla håll. Detsamma gäller i vilket mentalt tillstånd vårt land befinner sig i, trots rester av grundläggande koventioner. Mest spretar det nu i svensk press och sociala medier. Kort sagt, det spretar över allt.

Apropå fransk arrogans i metron. Har vårt svenska förändlighetsbeteende blivit kroniskt efter mångårig kulturell självkritik? Är det inte dags att utveckla självtoleransen för att återfå svensk civilcourage, så att man åtminstone i tunnelbanan törs tala om då någon står på ens fot, även om man inte kan utövarens språk? Det vore i vart fall en bra början för att uppnå jämställdhet i nivåhänseende.
Inlägg #2: Postat: 2012-09-11 12:17:00
Jan Brunnegård
Den som trampar på mina fötter
förstör liksom mina rötter.

Den som ständigt ser en kris
borde själv vara på annat vis.

De som ständigt drar fram sina svärd
borde leva i en annan sorts värld

Oj vad våra olika värderingar spretar
samt de konservativa av oss retar.

Vi får nog aldrig mera gemensamma värden
vi som bor och bygger i denna Världen.

Detta var lite rim och reson
från en stundom tänkande person.
Inlägg #3: Postat: 2012-09-11 14:39:00
Thomas L. Aabo
De där grodorna de äter är kanske giftiga?!
Inlägg #4: Postat: 2012-09-11 19:02:00
Lennart Asp
#2: Visdomsord från botten av Brunnen!
Inlägg #5: Postat: 2012-09-11 19:50:00
Jan Brunnegård
ASP4/ Kanske det, på sikt får vi kanske se....
Inlägg #6: Postat: 2012-09-11 22:44:00
Lennart Asp
BRUNNEN5/ Varför så blygsam? Jag tycker att sikten verkar se väldigt klar ut ner mot din mångåriga brunns vishet! Den som uppmuntrar andra bör få lite egen uppmuntran i retur! Du har inte funderat på att skicka in något liknade till Alingsås Tidning och bli ännu mer känd i din avkrok av världen? :
Inlägg #7: Postat: 2012-09-11 23:11:00
Jan Brunnegård
JODÅ min avkrokstidning har tagit emot många verser o andra texter av mig. Sannolikt också i morgondagens tidning.

Jag är rent mallig för att jag fått in långa drapor i tidníngen LAND i samband med stormen Gudrun för ca 15 år sedan. Skrev också allvarliga texter efter Estonia och tsunamin. Som togs in i för mig viktiga tidningar.

Jag har usla kunskaper i grammatik men har ofta ett budskap som måste fram.
Inlägg #8: Postat: 2012-09-12 01:56:00
Lennart Asp
SE DÄR! Då är du värre än din profet Jesus, som inte lyckades bli profet i sin egen hemstad! :

Jag har också usla kunskaper i grammatik, men kompenserar det som du verkar gör med ett bra språkmusiköra. Jag hör om det låter fel, i alla fall på svenska och engelska ...
Länk: power-english.net
Inlägg #9: Postat: 2012-09-12 02:02:00
Lennart Asp
ZLATAN är nog också värre än Jesus! Han verkar ju vara GUD i Malmö! :
Inlägg #10: Postat: 2012-09-12 07:47:00
Jan Brunnegård
Jasså Du Lennart A / Är vi så lika. Även jag måste läsa mina texter några ggr, om jag har tid, för att höra om det låter rimligt!Jag frågar mig ofta om min text är begriplig till sitt innehåll för de flesta, oavsett utbildning. Ja i så fall får den duga.

Tidigare kunde jag polera på verser i många timmar. Men den orken har jag inte längre.Jag kunde sitta o slå takten i bordsskivan...

Ja min kära Alingsås Tidning har inne mina verser i dag "Välkommen hem". Gissa vilka det handlar om?

Ha det så härligt och föga besvärligt.
Inlägg #11: Postat: 2012-09-12 07:51:00
Jan Brunnegård
9 / Bättre vara Jesus i Lunds domkyrka än Gud i Malmö??

Oh, förlåt så mycket!
Laddar...