Inlägg #1: Postat: 2012-09-05 11:04:00
|
Leif E Ström |
För mig framstår presentationen som en ytterst komplicerad ekvation.
Anmälaren förespråkar boken till läsare som har svårt att finna meningen med livet, för att att göra jämförelser. Jag har inte läst boken, men det är väl en roman?.
Fanns/finns det inga böcker som Agneta kunde ha läst för att själv bli ledsagad förbi alla katastrofer?
Hade förmodligen inte kommenterat en bok som jag inte läst om det inte varit för "fenomenet kändis skriver en bok". Celibritetskulturen gör de riktiga författarna osynliga. En läsare av en god bok, kräver inte full kännedom om dess författare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-09-06 03:05:00
|
Lennart Asp |
Instämmer i föregående talare! Det är bara att ta exemplet Bo Baldersson ...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-09-06 03:24:00
|
Lennart Asp |
"Den som förlorar sin anonymitet, förlorar sitt ansikte – och sin själ ... Det finns så många kända, kan väl vara roligt med en okänd" :
Länk: svd.se
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-09-06 11:46:00
|
Janne B |
Tekniska problem// Herrar Asp och Ström. I SVT:s soffor så sitter det folk ett par ggr i veckan och berättar om 3-4 böcker de läst sedan sist. HUR ska jag kunna tro att de ideligen kan läsa 3-4 böcker på rekordtid och sedan genast osmält kunna ge en vettig beskrivning och värdering av dessa böcker.?? Anhåller om spontansvar!!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-09-06 14:51:00
|
Leif E Ström |
#2, Lennart, instämmer med skribenten på 3:an. I dag fick jag erfara objektivitet i kubik. Mathias Klum skall väl ge ut en ny bok och frälsa den oupplysta världen. Nu hade han skickat sin lillfrälsare "Timbuktu" till SR och som nybliven scuba diver la han ut dödshotet mot vår planet, hajen. Inte när vi badar utan när soppätarna måste ha fenorna som ingrediens. Om "dom" andra tar död på för många hajar dör även människosläktet. Så pågick samtalet i en halvitmme mellan den fd skånske rapparen och offret med mikrofonen. Nu är det ju så att titeln biolog inte är en skyddad sådan, men någon zoolog, som kunde verifiera och balansera fanns inte inom räckhåll. Vad jag är betydligt oroligare för är att vi har utvecklats till en art som är främmande för jordens ekosystem som en helhet, och vi är inkompatibla med alla vilda livsformer.
Janne det blev inget spontansvar - som vanligt, men köp gärna äventyrarnas böcker, som äventyrar där mången ensam äventyrare tidigare äventyrat utan vetskap för omvärlden och utan filmteam.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-09-07 00:11:00
|
Lennart Asp |
Tekniska problem här också herr Brunne! Skickade spontant iväg mitt spontana spontansvar men det försvann ut i tooomma intet. Få väl börja om från början då och se om mitt närminne fungerar och om jag kan hålla uppe spontaniteten!. :
Spontant blir jag lika förundrad som du av dessa självutnämndna, alternativt SVTutnämndna, litteratur-experter och deras upprepade snabbläsarprestationer. Spontant är jag en slow-reader, slow-eater, slow-walker, slow-lover osv, osv. Hoppas att du blev nöjd med mitt spontansvar!!! :
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-09-07 02:09:00
|
Lennart Asp |
#5: Leif, "Med lite socker i botten, så går medicinen ner, så går medicinen ner – å den smakar bara mer!" :
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-09-07 10:40:00
|
Janne b |
Sköönt att få ett medhåll - då är jag kanske inte helt knas ändå.// Ett tidigt minne handlar om att "med mördande reklam så kan man sälja frysskåp även på Grönland". Även konserverad gröt mm.Ev var detta min första o bästa lärdom i livet. För jag blev aldrig pryltokig. // Just nu begås svåra övergrepp mot de av dagens ungdoms som tar SMS-lån utan att de fattar vad det handlar om. SVT har nu tagit upp detta flera varv.
Massor av normala människor vet inte hur man gör en ränteberäkning, kostnadsberäkning på lån av allde slag.Varken med räknare eller penna.
Detta är dödsfäller inför en mörknande framtid. Orättfärdigt. Folk var bättre skyddade på medeltiden med dåvarande ockerlagar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-09-07 14:12:00
|
Lennart Asp |
#7: "socker" kändisar!!! :
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-09-07 14:19:00
|
Lennart Asp |
#6: Glömde "slow-runner" marathonlöpare ...
|
|