Islam? Kristendom räcker bra att strunta i.

Inlägg #1: Postat: 2012-08-26 21:11:00
Lennart Lundwall
Det finns en förtroendevald man i Bollnäs som rakryggat torgför sin övertygelse om den s.k. "religionen" islam. Hans fega överordnade i partiet är rädda för PK-media, kritisk opinion och fallande röstsiffror och lämnar ut honom i blåsten. Utesluten. Tvärtemot partiets mer eller mindre officiella åsikt om islam, dess dubbelmoraliska kvinnoförtryck, koranens jihadhot mot s.k. "otrogna", dvs du och jag som ser kritiskt på de extrema utövarna. De som ringer i varningsklockan mot sådana samfund och påfund behöver hjälpas, inte stjälpas. Förbjuda islam? Ingen dum idé men vi har religionsfrihet här så det blir på lite längre sikt.
Inlägg #2: Postat: 2012-08-27 10:53:00
Janne B
Det behövs visst varningsklockor och visslare vad det gäller flera sidor av Islam.Men Just det aktuella partiet är inte den rätta rörelsen för att bygga upp en rättfärdig motståndsrörelse.Hur ska vi visa kärlek och omtanke mot våra vanliga vettiga muslimer som bor i vår närhet men ta starkt avstånd från Islams alla avarter. Det bränns massor av kyrkor på olika håll i Afrika men jag hör aldrig ngt om nedbrända moskéer. Jag har hört flera muslimer säga att Sverige är bästa tänkbara land för muslimer. Finns det kristna som anser att det är bra någonstans i muslimvärlden?
Inlägg #3: Postat: 2012-08-27 11:48:00
Mr Harmoni
#2 Vilket svammel skäms du inte över din okunskap? Vad ger dig rättigheten att sätta dig till doms över det du är indoktrinerad av, utan att ta reda på vad saker och ting handlar om, din metodik är ett lågvattenmärke, håll dig till din Jesus och be honom om förlåtelse för att du dömer ut människor som inte har gjort dig illa på något sätt!
Inlägg #4: Postat: 2012-08-27 12:54:00
Leif Erlingsson
Lennart Lundwall, det är viktigt att föra öppna samtal om Islam och andra religioners trångsynthet, så trångsynthetens fotfäste inte växer i samhället.  Och som du skriver, det sista man bör göra är att vända ryggen mot dem som faktiskt vågar ta i svåra frågor.  Nu har jag ingen kunskap om mannen i Bollnäs eller vad han står för, men det jag vet är att vi i Sverige huvudsakligen har den från Saudiarabien finansierade speciellt fundamentalistiska varianten av Islam, som inte betraktar andra muslimer som muslimer utan som otrogna.  Därför är denna speciellt fundamentalistiska version "perfekt" för dem som vill skapa ett enda stort krigshelvete.
Inlägg #5: Postat: 2012-08-27 13:05:00
Mr Harmoni
#4 Leif Erlingsson, det stora problemet i är att vår regim håller Islam om ryggen och vad ska det föreställa att Reinfeldt har en Islamist i sin verksamhet, det här är det första som vi väljare borde motsatt oss. Det var därför jag avstod ifrån att lägga min röst på Moderaterna med vetskap om att en Islamist stod på valbar lista.
Inlägg #6: Postat: 2012-08-27 13:14:00
Bizon
Av de religioner jag känner till är det ingen som enbart är dålig även om det överväger - däremot har jag träffat människor som visserligen sagt sej ha en religion men annars varit i första hand varit medmänniskor.
Precis som att vilken religiös eller politisk avart som helst kan ge grogrund för galenskap i likhet med den påverkan som kamphundar eller stridstuppar får för att bli så galna som möjligt utsätts människor i motsvarande grad för hjärntvätt och indotrinering så att dom blir offervilliga nog för att dö för vad dom tror är en god sak.

Ja som jag brukar säja - det skulle vara en lisa för mänskligheten om den kunde utrota religionerna - men att var och en gott kunde odla sin egen lilla relation till sin gud är det ju i praktiken inget som hindrar.
Inlägg #7: Postat: 2012-08-27 13:14:00
Bizon
Av de religioner jag känner till är det ingen som enbart är dålig även om det överväger - däremot har jag träffat människor som visserligen sagt sej ha en religion men annars varit i första hand varit medmänniskor.
Precis som att vilken religiös eller politisk avart som helst kan ge grogrund för galenskap i likhet med den påverkan som kamphundar eller stridstuppar får för att bli så galna som möjligt utsätts människor i motsvarande grad för hjärntvätt och indotrinering så att dom blir offervilliga nog för att dö för vad dom tror är en god sak.

Ja som jag brukar säja - det skulle vara en lisa för mänskligheten om den kunde utrota religionerna - men att var och en gott kunde odla sin egen lilla relation till sin gud är det ju i praktiken inget som hindrar.
Inlägg #8: Postat: 2012-08-27 13:16:00
Bizon
Jaha - en dublett beroende på ett. Osedvanligt trögt system här ute där jag befinner mej nu
Inlägg #9: Postat: 2012-08-27 13:16:00
Bizon
Jaha - en dublett beroende på ett. Osedvanligt trögt system här ute där jag befinner mej nu
Inlägg #10: Postat: 2012-08-27 13:17:00
Bizon
Inlägg #11: Postat: 2012-08-27 13:17:00
Bizon
Inlägg #12: Postat: 2012-08-27 13:32:00
Lennart Lundwall
Det sägs bland muslimer att Sverige är det bästa möjliga landet för muslimer, för islam. Ojojoj, vad ska då vi islamskeptiker ta vägen? Jag tänker åtminstone ta seden dit jag kommer.
Inlägg #13: Postat: 2012-08-27 13:56:00
Jan Brunnegård
LL Jag tror inte att du shappar - utan strider - vid eventuellt behov.
Inlägg #14: Postat: 2012-08-27 14:25:00
Mr Harmoni
#12 Lennart Lundvall "Ojojoj, vad ska då vi islamskeptiker ta vägen? Jag tänker åtminstone ta seden dit jag kommer." Lennart vilket land tänker du flytta till? Som en passus, 20.000 svenskar lämnar Sverige för gott varje år, för att bereda plats för muslimerna som bli följden! Länge leve Islam och död åt kristendomen, är väl vad inte initierats folk tänker åtminstone.
Inlägg #15: Postat: 2012-08-27 15:42:00
Leif Erlingsson
Dublettips:  När det kommer upp ett meddelande om att ett script avbrutits för att det hållit på för länge "timeout" eller vad det nu var det brukar stå, öppna en ny flik och kolla om ditt meddelande "ändå tog".  Om det gjorde det, klicka bort den första fliken eller fönstret.  Backa då inte och sänd då inte om.  Med denna enkla metod slipper vi alla dessa upprepningar.
Inlägg #16: Postat: 2012-08-27 18:07:00
Bizon
Jo - Leif - så brukar jag göra och som du märker så har det blivit färre dubbletter från mej.
Dessutom brukar jag kopiera mina inlägg innan jag skickar då det hänt att dom bara kommit bort.
Att det blev två nu berodde på att jag satt med en lånad padda som förvisso är väldigt smidig och bra, men den har en del egenheter för sej ibland.
Inlägg #17: Postat: 2012-08-27 18:11:00
Bizon
Det märkliga är att nu då jag sitter här med min vanliga burk så händer samma sak - varför dessa irriterande timeoutmeddelanden då ju texten faktiskt kommit på plats?

Så här stod det vid båda tillfällena;
thread10789756 curNode10789756, timeout10
curNode10692240, timeout9
curNode1, timeout8
curNode0, timeout7
curNode0, timeout6
curNode0, timeout5
curNode0, timeout4
curNode0, timeout3
curNode0, timeout2
curNode0, timeout1
art0 OK

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error 80004005

Subquery returned more than 1 value. This is not permitted when the subquery follows , !, , > or when the subquery is used as an expression.

/forum/threadwrite.asp, line 202
Laddar...