Inlägg #1: Postat: 2012-08-26 07:36:00
|
Jan Brunnegård |
JUST NU förvånas jag över att SAP gått starkt tillbaka i opinionen enligt färsk undersökning, proklamerad i radion denna morgon. Det var då inte väntat. SAP-ledaren har knappast gjort bort sig och Alliansen har knappast gjort något genialiskt.
Vad är din geniala förklaring till det politiska läget i landet just nu?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-26 09:53:00
|
Leif E Ström |
Jan "Morning has broken", för en ny dag - men tror du någon ny reformvänlig politik har skapats denna helg på Harpsund? Näppeligen, lördagen gick åt för att samla kräftskal och söndagen är vikt för hemresa, med den tid som åtgår för folkvalda att konvertera till vanliga människor för att kunna möta resp familjer.
Nu tror ju inte jag att det har hänt särskilt mycket på Sveavägen heller, utan desto mer i stugorna. Tappet för S, beror möjligen på att den förväntan på en ny partiledare också skulle innefatta något nytt politiskt eller...? Vad sägs om det Löfven menar, men inte sagt.
"Statliga satsningar inom infrastruktur, energi och bostadsbyggande, full sysselsättning, ifrågasättande av villkoren för privata alternativ inom välfärden och höjt skatteuttag".
Nytt knappast, men det nya med att sänka Löfvens lön med 30.000:-/mån kanske blev kontraproduktivt, då man samtidigt offentliggjort arbetarpartiets ledare Sahlin och Juholt haft 144000.-/mån. Haft...jag är inte så säker på det.
Efter morning has broken, väntar vi på ett definitivt "sundown" genom ett nytt miljonbygge.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-26 10:36:00
|
Jan Olsson |
Ja,mina herrar,tänk,när den klara morgon gryr,DÅ,skall vi sjunga,som aldrig här!
Halleluja!
Och allt försvinner i glömskans hav!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-26 11:08:00
|
Jan Brunnegård |
Nu måste jag stärka mig med en radiogudstjhänst från Malmö o Kina. God morgon Världen innehöll som vanligt mest v bedrövligheter.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-26 11:57:00
|
Mr Harmoni |
#1 Jan Brunnegård, förvånas inte den här artikeln kan nog belysa sossarnas och moderaternas dilemma att folk vill inte ha några sympatier med sådana typer. Länk: expressen.se
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-08-26 12:24:00
|
Jan Olsson |
Radiogudstjänsten kom från min födelseförsamlings kyrka S:t Johannes kyrka i Malmö!
När jag föddes var Biskop Martin Linds pappa Allan,kyrkoherde i "min" kyrka!
Min Morfar var kyrkvärd,när jag som 11-åring fick komma och se den nyfödde Martin!
Kyrkoherde Lind var Allan med hela församlingen! - En mycket omtyckt präst!
Till yttermera visso började jag också min skolgång i Johannesskolan,1940!
Vem som nu kan ha intresse av det?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-08-26 12:25:00
|
jan Brunnegård |
Läst Länken som kan tydas på lite olika sätt. Själv har jag blivit förvånad över Pekuls uppträdande några ggr. // Sveriges största problem just nu är ungdomsarbetslösheten och bristen på bostäder för den unga generationen. Får vi höra några goda förslag kring detta. Staten har bra ekonomi men den svenska privata skuldsättningen är enorm sägs det gång på gång, kan bli den jättebubbla som brister.Ska vi ha ett enormt luftförsvar enligt dagen media? När nästan alla krig numera är inom länderna, inte mellan länder.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-08-26 12:27:00
|
jan Brunnegård |
JODÅ Jan O - jag är intrtesserad, Lite personlig biografi har alltid sitt värde.NÄR HUR blev du frikyrklig i stället? Svar frivilligt!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-08-26 12:46:00
|
Jan Olsson |
Tänk vad en Gudstjänst i radio kan få upp minnen från ens ungdom!
Min Moster Signe,salig i åminnelse,konfirmerades av Allan Lind i hans kyrka 1937!
Tragiskt nog skulle hon gå ifrån oss i Maj 1945,endast 23 år gammal,vilket gjorde att glädjen över världsfreden,i vår familj,kom i skymundan för sorgen!
Det är hennes,och morföräldrarnas vilorum,jag nu som enda kvarvarande,är ansvarig för!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-08-26 13:06:00
|
Mr Harmoni |
#7 Jan Brunnegård om vanligt folk fick bestämma hur vårt samhälle skulle se ut, så hade vi det anarkistiska på nolltid och då undrar jag vad för mekanism som hindrar denna utveckling när ändå tendensen finns att allt fler börjar ta lagen i ägna händer. Våra folkvalda politiker anser nog att de gör så gott de kan på inrådan av partiernas anställda tjänstemän med någon form av utbildning, som främst styr kommunernas politik som inte folkvalda. Kan man inte dra slutsatsen att detta medför politiskt mygel som handlar om att själv skaffa sig personliga fördelar och resten med ungdomar utan arbete och bostad får andra sköta om, Arbetsförmedling och Försäkringskassa.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2012-08-26 13:51:00
|
Janne B |
"Harmoni", jag har så svårt att debattera med anonyma ansiktslösa textmakare - det är som att tala ut i ett tomrum. Samtala med Jan O är motsatsen!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2012-08-26 13:52:00
|
Janne B |
"Harmoni", jag har så svårt att debattera med anonyma ansiktslösa textmakare - det är som att tala ut i ett tomrum. Samtala med Jan O är motsatsen!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2012-08-26 13:57:00
|
Janne B |
Jan O / Biskop Lindh kände jag rätt väl till en gång, sågs i media menar jag. Jag har frågat en del äldre folk genom åren vad de minns om Fredsdagen. Vad gjorde du då,har jag frågat? Jag har fått väldigt korta svar. Men flera har sagt att norrmännen i Sverige blev glädjerusiga och stack hem igen genast. Väldigt synd om balterna har de sagt också, för de hade ingenstans att fara hem till! Många ester tog sig vidare till USA!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2012-08-26 14:00:00
|
Mr Harmoni |
Krusebus RT U_Kristofferson: Juholt kom fram till mig och sa: "Löfven i regn drar större publik än Reinfeldt i sol." #svpol #tv4news #nyheterna
En rolig twitter kommentar då, men undrar hur den ser ut efter senaste SIFO mätning?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2012-08-26 14:06:00
|
Mr Harmoni |
#13 Jan Brunnegård "jag har så svårt att debattera med anonyma ansiktslösa textmakare - det är som att tala ut i ett tomrum. Samtala med Jan O är motsatsen!" Och Jan B. du som talar med Gud och Jesus som är ansiktslösa måtte ha problem även med dem eller hur?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2012-08-26 14:15:00
|
Janne B |
Jesus Kristus är väldigt bra presenterad i fyra evangelier, där han presenterar sig själv och det gör andra också. Inga problem för mig.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2012-08-26 14:19:00
|
Bizon |
Harmoni - detta med anarki är ett vanskligt scenario - tror du verkligen att det finns något civiliserat folk som är mogna för anarki utan att det blir klanokrati, smågangstervälde och slutligen att alla de största skurkar man kan tänka sej mot varandra med sina arméer av dumskallar precis som i dag.
Kan nog tänka mej att anarki kan fungera för små grupper i stora sogar som inte behöver slåss om livsrum och i stort sett lever av de frukter som mognar i sinom tid.
Fast vad är anarki om vi ska ta den mest konstruktiva betydelsen? Och skulle en sådan anarki vara möjlig att förverkliga?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2012-08-26 14:30:00
|
Bizon |
Men Jan - vad jag vet var inte Jesus skrivkunnig - de ord du läser är ord lagda i hans mun av mer eller mindre skrivkunniga som i mångt och mycket även dessa stött sej på muntliga traditioner.
Men annars kan man ju i en del kristna krettsar möta människor som med lysande ögon vittnar om att ha mött Jesus.
Du kanske hör till dessa - eller har motsvarannde erfarenhet - jag har alltid undrat vad det verkligen är som hänt dessa personer. Har du någon pejling på vad det kan vara.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2012-08-26 15:28:00
|
Mr Harmoni |
#17 bizon. Om man sätter in ordet anarki som de flesta förknippar som laglöshet är det ju inte positivt. Jag minns lite grann om en som rosade den anarkistiska tron, att folket själva avgör vad som är rätt och riktigt etc. Alltså han målade ut Anarkistiskt tänkande som en möjlighet till en sann demokrati"
|
|
Inlägg #20: Postat: 2012-08-26 15:46:00
|
Jan Olsson |
#18 - Jag har mött Jesus,och sett i TV,vad tron på Honom kan utföra i sann människokärlek!
Vad som hänt oss,som mött Honom,kan Du nog aldrig förstå!
Men en sak är säker,skulle Du händelsevis komma att möta Honom,blir Du ALDRIG,samma människa igen!
Så är Du rädd att förlora Dig själv,är det bäst att Du passar dig!
Men Du,Bizon,det är ett fullkomligt ofarligt möte!
Så var inte rädd,utan frimodig!
|
|