|
Inlägg #1: Postat: 2012-08-10 11:22:00
|
|
klara norling |
"bagatelliserat sina äggstockar"
du kunde ju gjort som de flesta gör, enligt min erfarenhet, om hon var ledsen. nämligen sagt: "ta en promenad så skall du se att det blir bättre".
är det roligare att le åt det jobbiga? kanske. är det en flykt att göra det? ofta.
man får ta det goda med det onda, som de säger i riket. men att bagatellisera den här kvinnans smärtsamma beslut... jag hoppas du aldrig berättade det och jag hoppas hon aldrig såg målningen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-10 13:33:00
|
|
Bizon |
Hu - en text adresserad till en anonym mottagare som tydligen trampat i klaveret.
Vad vill denna text säja mej som jag inte redan förstått eller förstår?
Att mycket sagts som aldrig borde
gjort kan heller aldrig göras ogjort
att bilder kan säja mer än tusen ord
jag skulle kanske förstå mer om jag fick se den där målningen
men jag behöver ju heller inte förstå allt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-10 14:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Kinesiskt ordspråk:
"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår."
Länk: sv.wikiquote.org
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-11 10:33:00
|
|
Lennart Lundwall |
Som vän av det absurda fnissar jag länge åt Angus tolkning av begreppet "Äggstockar". Tack för den. Jag associerar på samma vilda sätt men det är tur för närområdet att jag inte tecknar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-11 11:02:00
|
|
Bizon |
Ja Lennart #4 det absurda kan ibland bli än mer absurt om halva bilden förbisetts.
Våt av regn med imma på glasögonen fick jag för mej att Klaras kommentar #1 var det hela.
Jag funderade en stund bläddrande bland associationerna, men blev inte klokare för det - det väckte ändå en del minnen.
Livet är ju som bekant en dans på rosor - ofta vackert att skåda men förfärande taggigt som dansgolv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-08-11 17:50:00
|
|
Lennart Lundwall |
"Livet är ju som bekant en dans på rosor - ofta vackert att skåda men förfärande taggigt som dansgolv."
Den metaforen - heter det så? - ska jag försöka komma ihåg.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-08-13 14:27:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ja det var ju inte särskilt eggande. ;- lustifikation till artikelförfattare
|
| |