Inlägg #1: Postat: 2012-08-03 06:11:00
|
Jan Brunnegård |
Annie Lööf är väl en klok och vis dam
väl värd att visa upp på själva Stureplan
Hon vill att alla bögar ska få lämna blod
Men ta emot deras blod,det är mod,det är mod.
Med dem är det 80 ggr högre risk för HIV
Som förkortat tusentals unga goda liv
RFSL som är för de Likaberättigade säger Nej
Det är inget för oss, mej och dej
Har verkligen Annie Lööf frågat sitt parti
Eller är nu detta bara hennes egen mani?
Snart så ska hon gå i häftiga Pride-paraden
som mest påminner om skojiga Karnevalen.
Kommer deras Budskap fram på detta sätt
Skapar upptåget mera sans och vett?
Där blir hon säkert mycket flitigt fotad
Innan hon av partiet blivit helt bortmotad.
Uti Centerlandet försöker man bygga upp gott förtroende
Men har nu av en allt för oerfaren ungdom blivit beroende.
Detta utspel kan kännas verkligt illa
från Stureplan till Tomelilla!
Jan Brunnegård
I Sv Radios sändningar sägs nu att smittorisken är 80 ggr högre bland aktiva homo än i övrig befolkning!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-08-03 10:42:00
|
Lennart Lundwall |
Brunnegård har gjort det igen - Dagens Dikt med lite bett.
Törs man tillägga:
Centerhaken Annie Lööf
vänligen kyss min rööf.
Pride - stolthet över sexuellt handikapp. ?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-08-03 10:56:00
|
Jan Brunnegård |
LL 2// I många miljöer så är detta folk med konstiga bokstäver klart socialt handikappade. Men om de bara söker sig till de egna gängen på sin fritid så kan de nogh ha det riktigt bra.Problem behöver inte uppstå på arbetsplatser. Då är nog de sociala förväntningar från storfamiljen/släkten svårare. Jag har ju som socialarbetare under nästan 40 år träffat rader av homos som själva fört detta på tal. Jag har aldrig haft ngn orsak att fråga.En sak säger alla mkt bestämt. VI ÄR FÖDDA TILL DETTA - VI HAR INTE VALT.Detta har jag fullt ut accepterat, men tror inte PRIDEparader hjälper för något...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-08-03 11:32:00
|
Leif E Ström |
Var i Tantolunden häromdagen och hälsade på släktingar som bebor området i en liten tjusig stuga med vidhängande primörer.
På vägen hem stötte jag på två kvinnor som affischerade och målade utstyrsel för PRIDE i alla regnbågens färger. Jag stannade för att språka med konstnärerna, och efter ens stund avslutade jag frågan, "varför det var så viktigt att just jag skulle veta att de var flator". Det var inte viktigt, jag kunde lika gärna skita i det. Tack och adjö.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-08-03 12:22:00
|
Mr Harmoni |
Pride blod, är väl det som menas med när hemorrojder spricker?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-08-03 12:32:00
|
Jan Olsson |
Lennart Lundwall,#2 - Leif E Ström.#4 - Tycker jag att det luktar Homofobi?
Jan Brunnegård,#3 - Varför så emot en glad karneval för dessa våra bröder och systrar?
- Tro och Vetande är två olika saker,Janne! -
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-08-03 12:45:00
|
jan Brunnegård |
MIN grundfråga är om parader med olika slags gycklare mm är rätta sättet att sprida upplysning om det Rörelsen kämpar för. Står 100 000 personer efter gatorna för att stödja rörelsen och sedan i vardagslivet göra ngt för dem. Eller vädrar bara pöbeln sensationer, något att chockas över. Redan i går uppvisades en känd radioperson naken kvinna utrustad med kraftig löspenis. Är det ett bra sätt att informera// Tänk fram en demonstration där nykterister tog sig fram i berusat tillstånd med alla slags supsymboler. Sponsor Systembolaget!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-08-03 13:39:00
|
Lennart Lundwall |
#6 Jan O muttrar om Homofobi. I min värld stavas ordet med gement h.
Jan B berättar: "...i går uppvisades en känd radioperson naken kvinna utrustad med kraftig löspenis."
Sådana stolleprov förtjänar mitt förakt. Är begreppet "penisavund" avskaffat av "rörelsen" eller inte? Tycker flator om kuk eller inte?
Dumt trams som ovan bör snarast förvisas tillbaka till garderoben. Jag gillar inte glorifiering av avarter. Och nyrekrytering är onödig. Jag tror man kan leva ett bra liv utan att fläka ut sig sexuellt. Och nykterhet kanske ser tråkig ut på avstånd. Men man slipper bakruset. Kort sagt: Rota, pilla, sug och jucka av hjärtans lust. Men håll det privat. Är garderoben trång så håll till i sovrummet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-08-03 20:51:00
|
Lennart Asp |
#8: "Är garderoben trång så håll till i sovrummet." :
Och om det inte finns något sovrum? Om det överhuvudtaget inte finns någon bostad "att hålla till i"? Kanske närmaste buskage duger? Eller på vägen? Ingen kommer att se oss! ...
Länk: youtube.com
Länk: en.wikipedia.org
Mvh. Pelle Snusk
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-08-03 20:56:00
|
Lennart Asp |
|
|
Inlägg #11: Postat: 2012-08-03 21:04:00
|
Leif-Arne |
|
|
Inlägg #12: Postat: 2012-08-03 21:04:00
|
Lennart Asp |
Det gick inte att länka från Wikipedia , så här följer Sir Paul MacCartneys förklaring till hur låten kom till ...
"Why Dont We Do It in the Road?" is a song by The Beatles released on their 1968 album The Beatles, commonly referred to as The White Album ...
McCartney wrote the song after seeing two monkeys copulating in the street while on retreat in Rishikesh, India, with the Maharishi Mahesh Yogi. He marvelled in the simplicity of this natural scenario when compared to the emotional turmoil of human relationships. He later said:
“ A male monkey just hopped on the back of this female and gave her one, as they say in the vernacular. Within two or three seconds he hopped off again and looked around as if to say, ‘It wasnt me,’ and she looked around as if thered been some mild disturbance ... And I thought ... thats how simple the act of procreation is ... We have horrendous problems with it, and yet animals dont.”
|
|
Inlägg #13: Postat: 2012-08-03 21:15:00
|
Leif-Arne |
Där finns ju de som försöker bräcka varandra med att ha gjort det på de mest udda ställen, e.g. 10 000 metersklubben, men slikt är rena mainstream. Då är det mer coolt att ha gjort det under en flygning med en 2 personers hangglider. Inte mig dock.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2012-08-03 21:17:00
|
Lennart Asp |
11# Yes;Thank you, Leif! The problem is with the text from Wikipedia, not the Youtube link!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2012-08-03 21:25:00
|
Lennart Asp |
#13: The Sky is the limit! :
|
|
Inlägg #16: Postat: 2012-08-03 22:44:00
|
Lennart Asp |
#15:
P.S. It is a famous proverb among birds ...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2012-08-03 22:51:00
|
Lasse i Gatan |
Vem minns inte de stora sköna låtarna från förr. En som låg på alla stora hitlistor och gick hem i stugorna på 50-talet var den här. ”Vad ni är kall om tasken Mr.Johnson”
|
|
Inlägg #18: Postat: 2012-08-05 17:25:00
|
Jan Brunnegård |
Mja Lasse - lite dåligt minne har du nog.....
|
|
Inlägg #19: Postat: 2012-08-05 18:55:00
|
Jan Olsson |
#17 - Ett misstag,Lasse i Gatan,det var Mimi i Boheme,som var kall om handen,därav Mr.Johnsons predikament!
hahahahaha!!!!
|
|