|
Inlägg #21: Postat: 2012-07-30 20:22:00
|
|
Lasse i Gatan |
#20/Varför då ? Hon skriver om näthat, något som hon själv bedriver mot Sverigedemokraterna här på Sourze och har jag röstat på Sverigedemokraterna riktas det näthatet också till mig. Det räcker väl med det ljug och förtalskampanjer som skrivs i PK-media. Citat från hennes artiklar: ”Att inte vilja ha Sverigedemokraterna på sin restaurang kan jag förstå” //Apartheid åsikt Artikel Almedalsveckan första dagar//
Citat: ”De andra argumenten som kom var att Jimmie Åkesson inte är en hen. Där kommer missuppfattningar, igen. Jimmie Åkesson är en hen. Jag är en hen. DU är en hen. En hen innebär att du eller jag, i ett sammanhang där könet ännu inte identifierats eller spelar roll, kan vara både en man och en kvinna.” //Rent kränkande kommentar som om Jimmie vore en transa Artikel Innebörden av det nya ordet "hen”//
Citat: ”Allra bäst, hittills, tycker jag är artikeln av Gustav Kasselstrand och Stefan Lundkvist från SDU om att införa betyg från årskurs 4. Är inte det en spektakulär idé? Helt underbar.”
Citat: ”Nej, hörni. Jag tycker att vi fortsätter! Jag tycker vi slänger ett par till järn i elden. Vi inför piska i skolorna. Låter varje lärare ha en piska stor som en enorm stock bakom katedern. Beklädd i nitar. Så ska läraren stå och hålla om den när hen hälsar eleverna välkomna till lektionen. På det här sättet skapar vi rädsla i barnens ögon redan innan lektionen startat!” // Ironiska och nedvärderande kommentarer av en seriös artikel
Artikel Barn ska få vara barn, SDU
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2012-07-30 20:59:00
|
|
Jocke utsourzad |
21 Vad jag kan se så är nog 4/5 av Thomas själv i så fall också på gränsen.... Ni båda kanske borde kolla in mina mer eleganta men skarpa och faktafyllda formuleringar? Som nedan.
Här inbjuder författarinnan själv meningen? till diverse jämförelser!
Något helt annat och mycket värre, är hela den radda av "män är djur" epitet som började i riksmedia och DN med män som "dinosaurier". Det forsatte med diverse jämförelser mannen som "gris". Detta bl.a. av en riksdagsledamot här på sourze, som numera upphöjts till svensk EU-minister.
Och i Sv radio fick hustrun till Svenska akademins sekreterare stå och kalla män för "gorillor" i ett antal trailers. Osv.
Ingen som helst tvekan om att det är mest feminismen som triggat fram näthatet på könsområdet. På internet men inte bara där utan även i riksmedia, utan större reaktioner! För att sedan kunna klaga när det slår tillbaka.
Så funkar det i "jämställdheten"...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2012-07-31 02:17:00
|
|
Mr Harmoni |
#20 Thomas att håna en grupp eller person av dessa spirande plantor är i linje med hur slaskpressen brukar skriva.
Du tycker tydligen om denna artikel och givetvis så undrar man över, hur egentligen du tänker, när du tar deras påhopp som något rätt och riktigt och dessutom kräver att någon ska be om ursäkt för det, som förstår att man måste ifrågasätta fnoskler?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2012-07-31 08:07:00
|
|
Lasse i Gatan |
#23/Mr Harmoni/ Tackar för den kommentaren.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2012-07-31 10:58:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lasse och Jocke Ni är yra Höns! Begriper detta?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2012-07-31 11:37:00
|
|
Jocke utsourzad |
25 Nej det gör jag inte. Jag går sällan i flock, inte heller med någon Thomas eller Lasse, och du missar grundpoängen. Som vi ändå torde vara överens om. Skapa inte mer osämja i onödan, det kan bara gynna hackordningen här!
|
| |