|
Jan Brunnegård |
STRAX börjar nog KONFLIKT kl 09 som brukar förstöra humöret p´å lördagsmorgnar. Samma tid i morgon söndag så kör de två timmar av världens elände "God Morgon Världen", som förstör söndagen. Allt detta måste man lyssna på som Ansvarig Medborgare med Medvetande och Engagemang!Jag missar få av dessa program, faktiskt sant. Men jag börjar tvivla på att de är bra för psyko-somatiska hälsan - då jag inte kan göra ngt åt saken.Ska jag sluta lyssna och odla i min jordlåda?
|
|
Leif Erlingsson |
"Himmelriket" - det ultimata lydnadshelvetet?Tanken slog mig att om det skulle finnas fri vilja i "Himmelriket" och man där släppte in de för vilka auktoriteten utgör sanningen, i motsats då till att sanningen är auktoritet, då skulle snabbt "Himmelriket" korrumperas liknande som skett här på jorden. "Såsom i Himmelen, så ock på jorden". Och såsom på jorden, så ock i himmelen.Härav följer att endast stenhård diktatur kan fungera i "Himmelriket" om människor med nuvarande medvetenhet ska kunna släppas ditin. Och då innebär det att ett sådant "Himmelrike" är ett lydnadshelvete Helvetet.Och förresten så är det nog lika illa här...Slutsats: Himmel eller Helvete är här på jorden! Kan vi inte fixa det här så kan vi inte fixa det någon annanstans heller!Hälsning, den holistiska detektiven.
|