Slitz orsak till ätstörning?

Inlägg #1: Postat: 2001-11-28 13:15:00
Marita
har du verkligen läst hela artikeln???
Kommenterar igen när du läst den.
Ett annat tips.
Byt ut skitenödig till ditt riktiga namn så tar jag dina utspel mer på allvar.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-28 14:46:00
skitnödig
Klart jag har läst din artikel. Först var kritiken inte riktad till dig. Men nu när jag tänker efter så var det en del till dig ändå. Du skrev "Den har dock en OTROLIGT stor påverkan". När slutade man ta ansvar för dina sina egna handlingar och tankar att man alltid måste skylla ifrån sig. Det är svagt. Min kritik var riktad till alla som skyller på media m.m. Bra att det går bättre för dig nu!
Inlägg #3: Postat: 2001-11-28 14:47:00
skitnödig
Klart jag har läst din artikel. Först var kritiken inte riktad till dig. Men nu när jag tänker efter så var det en del till dig ändå. Du skrev "Den har dock en OTROLIGT stor påverkan". När slutade man ta ansvar för dina sina egna handlingar och tankar att man alltid måste skylla ifrån sig. Det är svagt. Min kritik var riktad till alla som skyller på media m.m. Bra att det går bättre för dig nu!
Inlägg #4: Postat: 2001-11-28 15:25:00
Marita
okej. då hajar jag.
Och ja, alla har ansvar för sina egna handlingar och NEJ man kan inte skylla ALLT på media, men de har stor påverkan. Men inte GRUNDORSAK till att ätstörning uppstår.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-28 15:38:00
skitenödig
Jag anser att grundorsaken är ren idioti. Visst påverkas vi väldigt mycket av media. Men det är inte tillräcklig anledning att säga att det är en orsak till en egen individs agerande. Skulle det komma någon från media och rikta en pistolmynning mot tinningen på en ung tjej och säga att stoppa fingrarna i halsen. Då är det en annan femma.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-28 15:53:00
Marita
Grundorsaken är individuell.
Det handlar ofta om bristande hemförhållanden, olika relationer som brustit e t c. Idioti vill jag absolut inte kalla det.
Det är något som byggts upp redan från tidig ålder. Något som inte har varit riktigt rätt från början.
Kan handla om höga krav, dålig kontakt med föräldrar e t c
Inlägg #7: Postat: 2001-11-28 16:06:00
Skitenödig
Jag är invandrare, kommer från splittrat hem, började hjälpa till som diskare vid 10 års ålder hjälpte min mor på jobbet, hade det knappert under hela min uppväxt, dyslektiker, dålig i skolan. Listan kan göras hur lång som helst men jag är inte mer skruvad än någon annan ändå. Jag har en hjärna som alla andra har, jag kan använda min hjärna till lika många procent som alla andra. Och jag är inte det minsta unik.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-28 21:45:00
Marita
Ok, alltså din INDIVIDUELLA version. Din INDIVIDUELLA uppväxt har format dig till den du är idag.
Bara för att man kommer från ett splittrat hem betyder inte det att man drabbas av ätstörningar. Det visar sig dock i någon form förr eller senare.
En fråga. Är du kille eller tjej?
Laddar...