FRIDEMOKRATEN vi bör bryta blockpolitiken.

Inlägg #1: Postat: 2012-07-10 09:31:00
Pjoddepojken
Vi hörde ju alla under Almedalsveckan att alla partier talade om sin egen politik med all rätt. Inom Alliansen däremot slog CFPL& KD mot storebror M. Samma var det på vänsterkanten, både V & MP slog mot Alliansen, men även mot S.

En regering efter valet bestående av SMP C & FPL vore kanske det som Sverige behöver. Att Alliansen har kört slut sig det ser vi & jag har undrat, undrar & kommer att undra hur C & FPL ja även KD kan acceptera den vansinniga politik & förföljelse som bedrivs mot sjuka & sjukskrivna personer. C & FPL är ju socialliberala partier. Hu kan man då ställa upp på detta?

Stefan Löfven Ssa att han är öppen i regeringsfrågan. Bra. Vem vill ha med V i en vänsterregering, lika lite som någon vill ha med SD i en regering. Jag tror lika lite på V som jag tror på SD. M Det s.k NYA ARBETARPARTIET har visat vad de går för. Väljarna sa ett rungande NJET till Mona Sahlin då man hade ett sammarbete med V. Löfven är klok nog att inte göra om samma misstag som Sahlin mer eller mindre blev TVINGAD till, nämnligen att ta med V. Förmodligen blir det en minoritetsregering som vanligt & som vi ju har nu.

Som Fridemokrat & social liberal tycker jag & har alltid tyckt att man ska se vänster ut än höger. Men kåtheten på att få en annan regering än S det kan jag förstå. Vi måste ha regimskiften lite då & då, runt vart 8:e - 12:e år.

I andra länder runt om Sverige & i många andra stater runt i världen har man på många platser blocöverskridande regeringar & inte denna naiva stupiditet vi envisas med här. Fridemokraten/Pjoddepojken.
Inlägg #2: Postat: 2012-07-10 09:55:00
Jan Brunnegård
Om du vill bli tagen på allvar så bör du nog byta signatur. Det du skriver är ju inte så tokigt...
Laddar...