Femme fatale

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2012-07-13 20:48:00
Dippen
Bästa Leif, vad gäller vårt demokratiska system ser jag att det finns brister men skulle inte vilja byta ut det. Jag tycker också att en del sk feminister går till överdrift och är "enögda" i vissa frågor. Och vad gäller folkstyre eller folketsvilja så undrar jag hur stort stöd man egentligen hade vad gäller överenskommelsen om asylpolitiken, den uppgörelse Regeringen gjorde med Miljöpartiet.
Länk: sverigesradio.se
En del utförsäljningar och avregleringar, nu senast Bilprovningen, är jag också tveksam till om det verkligen är något som majoriteten av Sveriges befolkning ställer sig bakom.

Barnbidraget anser jag skall delas lika av rättviseskäl.
Inlägg #62: Postat: 2012-07-13 20:48:00
Jocke utsourzad
Så då undrar jag Dippen, du som varit rätt tuff innan tycker själv du är mer kommunicerbar nu.
Vad tycker du: Skall vi ha kvar kvinnan på piedestalen?
Inlägg #63: Postat: 2012-07-13 20:58:00
Jocke utsourzad
Glömde länken: Kvinnor är de värsta mobbarna. Om man ser till hur hela den könskvoterade jämnställdhetsdebatten har fungerat.
Så skulle jag anse att DN:s tidigare förslag om att "avskaffa djävulen". Möjligen genom denne som hämnd rekylerades tillbaka till tidningen själv! Maken till skamlighet i offentlig gruppmobbning får man nog söka sig tillbaka till 30-talet för att finna....
Länk: mdh.diva-portal.org
Inlägg #64: Postat: 2012-07-13 21:01:00
Jan Brunnegård
Dippen 61/ Instämmer i det mesta. Många beslut i riksdagen är dåligt förankrade i Folket men har fattats på demokratiskt rätt sätt...Ibland kan ett litet parti som MP få större makt än det STORA partiet. Inte alls bra...
Inlägg #65: Postat: 2012-07-13 21:10:00
KÅM
Jag hatar hen- och snippafeminismen. Nej, förresten, jag föraktar den. Att överhuvudtaget lägga ner tid på detta tjafs gör mig mer än irriterad. Och varför tar snippa-feministerna ”snippa”? Varför löper man inte linan ut och tar fittan som utgångsläge och kallar kuken för ”foten”.
Det odlas någon slags radikalfeministisk populism som förväxlar hen-feminismen med ”jämställdhet”. I själva verket är det tvärtom, man vänder 180 grader och glömmer att ”mannen” är ett resultat av samma tänkande, samma system. En samling snippafeminister försöker dela upp världen i onda och goda, där ond är ”man” och god är ”kvinna”.
Inlägg #66: Postat: 2012-07-13 23:39:00
Jocke -utsourzad
61 Dippen, kan nog hålla med om det mesta här också. Så här får det inte gå till! Länk: newsmill.se
Inlägg #67: Postat: 2012-07-15 22:27:00
Bizon
Dippen - du tycker alltså att vissa feminister är "enögda" - OK, då är du i gott sällskap - men också vad gäller de feministiska grundfrågorna som handlar om jämstäldhet - men det behöver man inte vara feminist för att tycka är en självklarhet.

Sedan vet du förmodligen att det inte är folkstyre i sverige - vi har så kallad representativ demokrati - de folkvalda politikerna bestämmer.

Att asylpolitiken är åt helvete är om jag går efter vad de flesta jag hör anser den sanning som politikerna borde ta på allvar då det uppenbarligen jäser både inom diverse invandrargrupper och etniskta eller naturerade svenskar.

Vad jag förstår så rättar inte den nuvarande regeringens uppgörelse med miljöpartiet problemet - fast jag anser att alla inom landets gränser ska få den vård dom behöver, och detta av både humana och epidemiologiska skäl.
Tuberkulös som exempel är en ganska vanlig latent smitta som utsatta människor som länge levt i misär kan föra med sej och sprida - en öppen vård för alla och rutinmässig provtagningar kan förhindra spridning av sjukdomar inom landet som rimligen gagnar alla - invandrare liksom infödingar.

Samtliga utförsäljningar och avregleringar, borde omprövas. Posten och elverket inte minst. Det är helt koko att ha två brevbärare springande i trapphusen nu sedan snigelposten nästan upphört - och det som tynger deras väskor, moppar och elbilar är reklam som borde totalsaneras av miljöskäl.

Det har aldrig varit krångel på bilprovningen förr men är det nu så det liknar ingen sort - har för två veckor sedan direkt sett resultatet av en 500 ökning av priset och åtgärderna då den besiktigande verkstaden också har hand om godkännandet.

Och så slutligen barnbidraget - det borde endast utgå till barn vars föräldrars sammanlagda bruttoinkomst alltså före alla avdrag gjorts understiger så där en femhundra tusen.
Annars och på samma grund om barnet har separerade föräldrar bör det disponeras delat mellan vårdnadshavarna av rimlighetsskäl.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...