|
Inlägg #1: Postat: 2012-07-04 07:57:00
|
|
Jocke - utsourzad |
"För att hen..." Är du ironisk eller? Tror knappast Åkesson ser sig som en "hen". Men att Reinfeldt är en "hen" råder det väl knappast någon tvekan om...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-07-04 08:03:00
|
|
Jocke - utsourzad |
I år fick vi veta i Almedalen att någon "forskat fram" förutsättningslöst? att kvinnliga politiker som gjort skandaler "drabbas" som vanligt mer av mediadrev än manliga.
Och mycket riktigt intervjuades Gudrun Schyman i radion vem annars? som kunde bekräfta att så är det minsann!
Det visade inte bara själva radiointervjun som åter ökade på antalet "drabbande av henne" självmant!
Utan redan förra årets skandal, i Almedalen, som la ved på brasan, dvs tusenlapparna som hon brände upp, gav ju drabbande skandaleko.
Men var det inte själva meningen med skandalen? Att den skulle ge så mycket eko som möjligt i media?
Visst ger "drabbandet" av somliga gynnsam effekt hos urskuldande media som gärna håller kvarnarna i gång... Perpeteum mobile.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-07-04 09:41:00
|
|
Leif E Ström |
"tröttnat på sitt jobb?". Självklart har Reinfeldts bränsledepåer reducerats efter snart två mandatperioder. En energikälla har utgått och han har blivit "solokvist utan privat bollplank". Stefan Löfven är också inne i en period där han reducerar just den dekokt som varit anpassad för näringsliv och och dess medarbetare. Höjda skatter och arbetsgivaravgifter för ungdomar är något som Lövfen aldrig förespråkat som förbundsordförande. Inre kretsen som står för partiprogrammet "tysta löftet", har därför rekommenderat partiledaren en resa till USA och Obama. De tror sig att Stefan Lövfen där skall finna huvudingrediensen populäritet, för ett kommande vunnet val.
Åsa Romssons tal i Almedalen återges i finmedia som mer eller mindre lyckat. TV4, däremot varnar för första gången att språkrören för miljöpartiet uppfattas som det motsatta, ibland befolkning och i sociala medier, "Åsa verkar t.o.m. ta mycket spö". Det klarar Åsa, hon är van att bortse från realiteter. Vid trängselskatts-omröstning var det Romsson som konverterade ett av valhistorikens starkaste NEJ till ett JA...g?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-07-04 11:34:00
|
|
Janne B |
Alliansen kommer fram till valet att redovisa att de har uppfyllt alla sin vallöften, målsättningar....Men det är inte nog. Man måstem kunna peka framåt och tala om vad man vill ytterligare ty sådana är politikens vuillkor i en demokrati. Det räcker inte att bevisa att Sverige har Europas bästa ekonomi, att vi har råd att betala alla pensioner och driva våra sjukghus med mera.Vi har även råd med små reformer....Medan flera andra länder sänker sina utbetalningar och ändå är nästan bankrutt. FREDRIKS tal i går var bra på många sätt. Han berömde Hemtjänsten och många andra som håller Sverige i gång dygnet runt året runt. Han hade många exempel på arbetets hjältar. Rärr grepp men är det nog?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-07-04 12:10:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ordet "hen" måste vara av det fånigaste som kommit fram i Sverige i väldigt många år.
Jag är banne mig i n t e en engelsk höna!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-07-04 14:37:00
|
|
Lasse i Gatan |
#5/Thomas/ Troligtvis en hen som har skrivit artikeln.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-07-04 15:22:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Det påstås att även en blind hen hitar et korn - men fan trot! till Lasse
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-07-04 17:06:00
|
|
Jan Olsson |
Tänk att Reinfeldt och Romsson behöver samma glasögon? - Är dom astigmatiska eller känner de ett begynnande stigma?
/Plats för skratt/
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-07-04 22:00:00
|
|
Dippen |
Vad Maria Abrahamsson gör bort sig, ett sånt fån, speglar med ett tydligt sätt M:s människosyn Länk: svtplay.se
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-07-04 22:08:00
|
|
Jocke - sourzial |
9 Ur wikipedia "I Svenska Dagbladet har Maria Abrahamsson bland annat profilerat sig som en stark kritiker av feminism speciellt teorin om könsmaktsordning såsom radikalfeminismen och statsfeminismen".
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-07-04 22:08:00
|
|
Dippen |
#9 Går väl sådär att skriva på ifånen efter ha druckit en del från en Kicki Danielsson festis Bag in a box...jag ber om urchäkt
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-07-04 22:10:00
|
|
Dippen |
#10 Verkar inte speciellt smart heller
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-07-04 22:27:00
|
|
Dippen |
Sen har eller hade M en annan sköning, Sofia Arkelsten, apropå att moderaterna historiskt »varit en stark drivkraft för rösträtt, mot apartheid, för jämställdhet, mot diskriminering«.
– Ni var emot fri och lika rösträtt för 90 år sedan? sa reportern.
– Nej nej nej, det där är inte korrekt. Vi var ju med och genomförde det, svarade Arkelsten.
– Ni var ju inte med och genomförde lika rösträtt för 90 år sedan, sa reportern.
– Vänta ett tag så ska vi se här, svarade Arkelsten.
En timme senare ringde hennes pressekreterare till redaktionen och bad att få ta tillbaka uttalandet.
Ridå.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-07-05 03:11:00
|
|
Lennart Asp |
Det är ättlingar till adeln
det är aristokratin, under
folklighets-fasaden är
dom samma borgarsvin
Dom kan kamma
sig, dom kan klippa sig,
men vi vet att
ränderna sitter i ...
Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-07-05 03:24:00
|
|
Lennart Asp |
Beträffande de i artikeln nämnda, så kallade "Sverigedemokraterna", hävdas det från välunderrättade källor inom partiet att partiet ska börja kalla sig för "Sveriges nya antirastiska parti".
Men vi vet att
ränderna sitter i ...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-07-05 10:52:00
|
|
Jocke - utsourzad |
13 För min del vill jag inte försvara M heller, samma ynkligt ndfallande opportunistvisa där. Om detta har jag skrivit i min artikel om "9 partiers försvar för statsfeminism." Min tolkning av vad som är sanningen mellan raderna.
Här följer M, i nästa inlägg.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2012-07-05 10:54:00
|
|
Jocke - utsourzad |
Moderata samlingspartiet Undertecknads tolkning
"Feminismen var den starkaste drivkraften till kvinnans entré på arbetsmarknaden. Detta innebar i princip en dubbel skattebas, och därmed ökade möjligheterna till en hel del skattesänkningar. Med båda könen i arbete kunde vi också minska på bidragen, vilket har inneburit ytterligare några kronor i lägre skatt. Vi har därför i gengäld nu också kunnat sänka skatten på hushållsnära tjänster, samt även helt skatte- och momsbefria inkomsterna från den allra närmsta tjänsten, sexhandeln. Alltså dess legala kvinnliga del, försäljningssidan. Detta möjliggjordes genom att vi satte våra två mest kvalificerade feminister som ministrar inom de viktiga justitie- och finansdepartementen, och vilka där kunde komma överens om denna internationellt sett helt unika feminist-juridiska lösning. Denna finansieras då genom de dömda männens av oss höjda böter, två flugor i en feminist-finansiell smäll! Feminismens betydelse och medverkan, både inom och utom partiet, för denna moderata politik kan ej nog - öh – överskattas. Att kvinnor i allmänhet yrkesarbetar bara sex timmar beror f.ö. också på vanliga mäns utnyttjande av kvinnor.* Av dessa skäl utdelar vi genom vår feministiska finansminister stora bidrag från våra skattepengar till ett flertal kompetenta och feministiska kvinnoorganisationer, och som välförtjänt tack för deras fortsatta stöd till moderat politik! Och genom vår feministiska justitieminister kan vi alltså upprätthålla och förstärka en jämställd dvs. en feministisk lagstiftning på hela könsområdet! Detta är dessutom bara början på samarbetet mellan våra båda ideologier, mot kriminella män, försupna pappor,** problematiska pojkar och manssamhällets maktmissbruk! F.ö. önskar vår partiledare ej delat barnbidrag, av personliga skäl."**
*Reinfeldt 2011: ”Det är en frihetsinskränkning att en väldigt stor del av kvinnorna tvingas arbeta deltid för att ta ett stort ansvar för oavlönat arbete i hemmet”. Länk: svd.se
**2006: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.” Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2012-07-05 20:32:00
|
|
Jocke - utsourzad |
Apropå älta och "kvinnliga politiker drabbas mest av skandaler" som jag länkat till tidigare.
Förra året stod Schyman och brände upp 100-tusen i Almedal. Och fick naturligvis både ris, mest och någon Visbyros för detta.
I år är hon i farten igen och har fått med sig alla partier utom SD att nu skall detta med kvinnolöner få en genomgång, igen!
Så visst lönar det sig att vara kvinnlig politiker och göra skandaler, som Schyman gjort ett antal av.
Det dåliga samvetet, eller opportunismen hos diverse manliga ryggradlösa politiker som hängger denna människa i kjolarna, att Schyman gjort bort sig, antagligen mäns fel! låter inte vänta på sig.
Annika Dahlström; "Kvinnor måste bli duktigare på att löneförhandla".
Och var är intresset för problemet att skolpojkar får orättvisa betyg som kommer att "jämna ut lönerna". Eller för att 62 av eleverna på högskolor idag är kvinnor? Medan det sparkas på alltför många manliga professorer? CMO kanske kan svara på dess frågor?
Sak i stället för person?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2012-07-09 11:23:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Den lede Fi är tydligen igån igen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2012-07-09 12:29:00
|
|
Jan Brunnegård |
TRE kvinnor har svikit mig i mitt liv så därför har jag nu beslutat att tycka illa om alla kvinnor. Problemet är ju bara att de är så rara! Så jag bildar nog kanske eventuellt ett Maskulint Infantil!
|
| |