Tjejer är för tjejiga

Inlägg #1: Postat: 2001-11-28 09:38:00
Marita
Aha.
Nu förstår jag varför jag aldrig varit ett fan av sk rockmusik.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-28 13:24:00
Arvid Jurjaks
Du menar alltså att män knullar och kvinnor knullas? Så tolkar jag din artikel i alla fall när du håller med vad Nunstedt skriver... Sen kanske det är så enkelt att det inte finns nåra manliga groupies att knulla heller...
Inlägg #3: Postat: 2001-11-29 10:31:00
Karin
Jo. Men S-hotnights är väl rätt unika eftersom de inte koncentrerar sig så jävligt på att just vara tjejer, utan på att just spela bra musik och ha kul. Knulla? Det är därför de lyckats bli stora, och sällan blir omnämnda som ett tjejband, utan som just ett rockband. Tror jag, som för övrigt åt kattmat på film redan 95, och blev ansedd som allmänt osexig. Stabilt.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-29 14:27:00
Amanda och Caroline
Jag kanske har missuppfattat, men för att vara en riktig rocker så måste man alltså bröla FUCKYOU istället för att ge ett genomtänkt svar?
Sen måste jag säga att det där med att tjejer har komplicerade saker för sig låter ruskigt likt Markus kommentar i filmen fucking Åmål om vad tjejer kan "ja, smink å va fina å sånt". Faktum är att hela denna s.k. artikel verkar genomsyras av samma tänkande.
Bara att du börja skriva om att du har läst Café är ju att skoningslöst idiotförklara dig själv.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-02 02:00:00
Isa W.
Trots att jag tycker det är lite trist är jag benägen att hålla med - och jag gillar alltifrån 70-tals glamrock till The Strokes. Om det kom några sköna kvinnliga rockers skulle det vara förbannat kul, men jag är gillar inte de som du nämnde i artikeln. Dock vill jag tillägga att musikrecencenter ofta är patetiska fula män med ouppfyllda drömmar som längtar efter att knulla och bara kan få det genom att bli kompisar med snygga musiker.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-03 09:08:00
Charly
Snygga Tjejer ska det vara enligt den alltmer industrialiserade musikbranchen. Att såna äckliga spån som Silverstedt får ta i en mick går an... men att släppa in sånt i en studio.. där går gränsen... samma sak gäller t.ex den äckliga såpan popstars.. Klart det finns bra kvinnliga band, bara det att de stoppas innan de får chansen.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-03 15:38:00
Benny Brass
Jaha, så du menar så. Tråktyckare
Inlägg #8: Postat: 2001-12-07 14:42:00
marit
bland det dummaste jag läst på länge. det hela har med tradition och könsroller att göra.att du tycker att tjejer är komplicerade måste bero på att du inte känner några tjejer utan endast går efter vad du ser på film.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-12 09:43:00
Feliziah Alexandersson
det finns inte alls få kvinnliga rockband. kolla upp riotgrrrlsen och en helt ny värld öppnar dej. orsaken till att det finsn så få i sverige är för att när ett nytt fenomen ploppar upp sam sahara så bli de meaiaskelgrisar och folk tröttnar på dem. riotgrrrlsen hataed vanlig media tex.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-12 15:37:00
elin
Du häver ur dig en jävla massa frågor och väldigt få svar. Tjejer spelar inte rock för de:vill inte knulla, är "komplicerade", sitter i TV soffor, gjorde inte de förr i tiden osv. SKÄRPNING!
Inlägg #11: Postat: 2001-12-12 15:41:00
elin
förebilder är viktigt.På 50-talet när rocken föddes typ var kvinnorna hemmafruar.Sen har vi kämpat oss ur den rollen mer och mer och snart då jävlar tar vi över, BÖ!
Inlägg #12: Postat: 2001-12-21 02:14:00
whirl
vill du smaka på rock framförd av kvinnlig vokalist som slår de flesta manliga motsvarigheter?

lyssna på Le Tigre.kompromisser?glöm det.
Inlägg #13: Postat: 2001-12-31 17:15:00
jenny
gå på en spelning med L7, babes in toyland eller liknande så får du se på flickor som säger dra åt helvete och står för det. om det nu är det du vill..
svenska rocktjejer är generellt ganska sofistikerade..
Inlägg #14: Postat: 2002-01-06 12:04:00
emine
du e korkad. och det är också vårt samhälle som låter alla män stänga ute det som är för tjejigt. det ska inte spela nån roll om tjejerna spelar för att de älskar musiken eller om de gör det av andra anledningar. det är musiken som är viktig. sen spelar det ingen roll hur "tjejiga" de är.
Laddar...