|
Inlägg #601: Postat: 2012-09-15 10:51:00
|
|
Jan Brunnegård |
Ohoj vad jag är glad över det mesta i Landet Lagom - men ibland skulle vi vara bättre på att säga ifrån. Stax kommer ett litet barnbarn med tåget o ska få våfflor av morfar....va gla ja ä!
|
| |
|
Inlägg #602: Postat: 2012-09-15 10:55:00
|
|
Jan Brunnegård |
PIA / När höger o vänster kristna från USA kommer hit o hälsar på i våra kyrkor, församlingar så tycker de att vi är ena mesar - som inte vågar stå för något alls.Sådant kan man läsa i DAGEN ibland.
|
| |
|
Inlägg #603: Postat: 2012-09-15 12:17:00
|
|
Leif E Ström |
#602, salve min gode Jan, det behövs inga evangelier i händerna på människor från andra kulturer då skall sätta epitet på oss svenskar. Om du funnit en intressant artikel i "Dagen" så länka gärna den.
|
| |
|
Inlägg #604: Postat: 2012-09-15 14:10:00
|
|
Jan Brunnegård |
Ström 603 / Viss kan jag sända till dig, just nu har jag inte Dagen annat än på nätet, läser där bara sporadiskt.Men tidningen är ju unik i landet.
|
| |
|
Inlägg #605: Postat: 2012-09-17 09:41:00
|
|
Jan Brunnegård |
Bästa Plank
För de som älskar Margot Wallström så är det högtidsdagar nu. I rader av program på SVT o annat håll så hoppar hon fram och talar om sin bok och den hemske Göran Persson. Hon låtsas vara irriterad över all denna uppmärksamhet. Jag såg henne i morse, I kväll kommer förstås MARGOT i kl 18.15 och sedan i nyhetssändningar osv. Detta måste vara Rekord-Reklam för hennes bok! Rik blir rikare enligt skriftens ord!
|
| |
|
Inlägg #606: Postat: 2012-09-17 09:42:00
|
|
Jan Brunnegård |
Bästa Plank
För de som älskar Margot Wallström så är det högtidsdagar nu. I rader av program på SVT o annat håll så hoppar hon fram och talar om sin bok och den hemske Göran Persson. Hon låtsas vara irriterad över all denna uppmärksamhet. Jag såg henne i morse, I kväll kommer förstås MARGOT i kl 18.15 och sedan i nyhetssändningar osv. Detta måste vara Rekord-Reklam för hennes bok! Rik blir rikare enligt skriftens ord!
|
| |
|
Inlägg #607: Postat: 2012-09-17 10:47:00
|
|
Mr Harmoni |
Allt fler börjar förstå varför de folkvalda har upphävt demokratins frågor, för att de vill inte framstå som främlingsfientliga.
FN innehåller en majoritet av medlemsländer som är emot demokrati och det här avspeglar sig i hela globaliserade Europa och inte minst i EU" att demokrati går inte att ha av nämnda skäl, som kommer att uppfattas som främlingsfientligt av det invandrade folket.
|
| |
|
Inlägg #608: Postat: 2012-09-17 11:02:00
|
|
Leif E Ström |
Jan, det kallas för promotion, och det är enligt lagen en verksamhet som är förbjuden inom publik service. I klartext säljfrämjande åtgärder.
Hennes inrikespolitiska karriär, vittnar om en fd SSU-ordförande som förflyttades efter drygt två år på varje ministerpost.
Om man sedan betraktar att hon fick i det närmaste £ 1.800.000 när hon lämnade EU-kommissionen, efter att ha totalt misslyckat med hennes stora och för oss viktiga uppgift att förmedla information och dokumentation till oss och alla andra EU-medborgare är hon i mina ögon
bara unik då det gäller avgångsvederlaget.
Hon hade även en uppgift att öka valdeltagandet i unionen som kostade skattebetalrana 10 miljoner Euro, den minskade dessutom till rekordlåga siffror under hennes ämbetsperiod.
"The Economist" sammanfattar i en artikel att hennes största talang var
att driva en liten sluten lobbygrupp som pläderade mer integration. Här hemma är hon en stjärna i höstsofforna, som har problem med vad hon skall göra när EU-stålarna tagit slut.
|
| |
|
Inlägg #609: Postat: 2012-09-17 11:07:00
|
|
Leif E Ström |
Jan har du läst.... och har du någon uppfattning om du tex skulle jämföra henne med Mona Sahlin?
|
| |
|
Inlägg #610: Postat: 2012-09-17 11:16:00
|
|
Mr Harmoni |
#609 Leif E Ström försöker du driva med Jan? Eller kärringarna är av samma skrot och korn som nollor.
|
| |
|
Inlägg #611: Postat: 2012-09-17 12:39:00
|
|
Jan Brunnegård |
Tidigare fick SVT bara göra reklam för kultur.Nu när böcker i huvudsak ges ut för att ge pengar - inte kultur - borde stränga regler gälla.Vad gäller Margot W så var hon även med i Skavlan,,,,bättre promotion kan inte tänkas. Hon kommer nog att tänka mest på bankkontot då hon nu plockar lingon utanför Karlstad...
|
| |
|
Inlägg #612: Postat: 2012-09-17 13:09:00
|
|
Jan Brunnegård |
Herr Kamprad på IKEA är nästan nittio år. Han har nu kommit fram till att han ska överlåta företaget på sina tre söner. Men är de verkligen redan mogna och redo att ta över Faderns Verk? Man kan bli orolig för mindre! Tre nya kungar över Platta Paket! Samt sexkantsnyklar. "Hur ska det gå för dem, för dem osv"
|
| |