Diagnos: Aspergers II

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2012-06-28 16:18:00
Lennie Tofft
Aspergers syndrom kan botas, så det är väl inget att gå och var ledsen över?
Inlägg #2: Postat: 2012-06-28 17:43:00
CMO
Kan Lennie Toft botas?
Inlägg #3: Postat: 2012-06-28 17:57:00
Jan Olsson
Har Lennie Aspergers? - Inte att undra på då! - Tänka sig! -
Försök med ett kilo lösgodis! -
Inlägg #4: Postat: 2012-06-28 18:59:00
Dippen
Kan Jocke S botas? Finns det nåt mot genusbaciller som satt sig på hjärnan?
Inlägg #5: Postat: 2012-06-28 20:16:00
Jocke - sourzial
4 Nåja Dippen, nu är det ju inte jag som kör ut genusbaciller, utan dina ideologiska fränder, ivrigt påhejade av sådana som du själv! Som alltså ständigt sprider sin enkönspropaganda "feminism", men angriper eller förlöjligar allt mothugg, egentligen en gammal historia.
Så vinkla och ljug lagom, anonyma Dippen!. Däremot letar jag och finner botemedel för de drabbade, här norskimporterat TV-program i 7 delar. Vilket anses ha orsaka totaltstopp för statsunderstödd norsk genusforskning. Tiderna ändras...
Länk: genusnytt.wordpress.com
Inlägg #6: Postat: 2012-06-28 20:18:00
Jocke - sourzial
5 forts Dippen. Men du har säkert fränder här, du får ropa högre bara!
Inlägg #7: Postat: 2012-06-28 20:40:00
Dippen
#6 Puss!
Inlägg #8: Postat: 2012-06-28 20:51:00
Dippen
#5 Läs: Sexualpolitiken av Kate Millett

Vakna upp ur livets dröm
Snart så är du död och glömd

*2009 dömdes 1078 män respektive 12 kvinnor för sexualbrott.
*Av de som misstänktes för våld mot tjejer 15-17 år 2010 var 99 män.
*98 som anmälde en våldtäkt 2010 var kvinnor 3245 st. Ha i åtanke att 90 av alla våldtäkter inte anmäls.
*Dagligen anmäls 46 sexualbrott mot kvinnor, hälften av dessa är våldtäkt eller våldtäktsförsök. Finns dock hur mycket mörkertal som helst.
*Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.
*Var femte kvinna 16-29 har självmordstankar och 8 har försökt ta livet av sig. 21 lider av stress och 43 känner oro, ångest och ängslan.
*Pappor tar bara ut en femtedel av föräldraledigheten.
*Drygt en av tio sjuåringar har någon gång försökt banta
Inlägg #9: Postat: 2012-06-28 21:00:00
Jocke - sourzial
8 Vinklad och enögd propaganda, med viss verklighetsbakgrund. Och kvinnlig kriminalitet ökar snabbt, när även kvinnor kommer ut i verkligheten utanför trygga hemmet.
Tryggt och tryggt, de flesta olyckor händer visst i hemmet, och både barnamord och mord på manliga partners utförda av kvinnor har ju synts flera gånger senaste åren...
En jämstäld intällning vore att inse och erkänna, att de flesta män och kvinnor inte sysslar med sådant. Män är inte onda i grunden, och inte kvinnor heller. Och att de som begår dessa gärningar, det är beklagliga mer eller mindre sjuka människor.
Som inte borde utnyttjas i en överdriven och kontraproduktiv könspropaganda a la Dippen.
Inlägg #10: Postat: 2012-06-28 21:08:00
Dippen
#9 Så här i Jultider: Julen fortfarande ojämställd: Kvinnor städar och lagar mat – män är jultomte Länk: tco.se
Inlägg #11: Postat: 2012-06-28 21:09:00
Dippen
Fortfarande ojämställt inom vården
Publicerat: torsdag 13 mars 2008 kl 16:09 , Ekot Länk: sverigesradio.se
Inlägg #12: Postat: 2012-06-28 21:12:00
Dippen
Fortfarande ojämställd högskola - för få kvinnliga lärare Länk: sverigesradio.se
Inlägg #13: Postat: 2012-06-28 21:16:00
Dippen
Lite positivt oxå ;- FN: Sverige bäst på jämställdhet Länk: dn.se
Inlägg #14: Postat: 2012-06-29 10:35:00
Yv Widerberg
Vem har sagt något om att vara ledsen? Det är ett antagande av dig Lennie.
Nej tvärtom. I denna världen så full av märkliga antaganden så vill jag nog påstå att jag är en stolt Aspergare.

Och att det är helt okey att skriva märkliga saker under mina texter.:

M.v.h. Yv
Inlägg #15: Postat: 2012-06-29 12:55:00
Lennie Tofft
Och jag har inte heller sagt något om att du är ledsen, det är ett antagande från din sida. Jag har bara sagt att det inte är något att vara ledsen över, eftersom det går att bota, åtminstone de hindrande aspekterna.
Inlägg #16: Postat: 2012-06-29 13:08:00
Lennie Tofft
"stolt aspergare". Vilket skitsnack! Stolt kan man vara över den man är. Asperger har inget att göra med vem man är. Det är en psykiatrisk beskrivning på en upplevelse som man själv har valt. Typen av specialintressen man har, det är en del av den man är, och något, möjligtvis att vara stolt över. Men själva diagnosen som helhet har inget att göra med vem man är, utan mer med vad för upplevelse på jorden man har valt.
Inlägg #17: Postat: 2012-06-29 13:20:00
Thomas L. Aabo
Dippen "...män är jultomte..." HiHi Och en del har tomtar på loftet! OBS inget påhopp på dig bara generell humor
Inlägg #18: Postat: 2012-06-29 13:34:00
Yv Widerberg
Aha. Intressanta fakta du kommer med Lennie. Du får gärna utveckla.
"Vad för upplevelse på jorden man valt" ?

Och hur botas Aspergers? Det har jag inte nämligen blivit upplyst om.

Jag vet inte heller om jag behöver botas?

M.v.h. Yv
Inlägg #19: Postat: 2012-06-29 14:34:00
Lennie Tofft
Yv Widerberg, inte bara du utan hela mänskligheten måste botas! Du har ju fötts här på Jorden, vuxit upp i en jordisk familj. Då är det inte underligt att du också ärver de negativa föreställningar och tolkningar som finns inom familjen. S.k. "normala" människor är ofta precis lika sjuka som de med aspergs syndrom. Skillnaden är att deras "sjukdom" tillhör normen och behöver därför inte diagnostiseras. Att sakna förmåga att känna saker intuitivt, på det sätt som medier gör, anses idag normalt, trots att alla människor har den förmågan inneboende i sig. Däremot om en människa saknar förmåga att tolka ansiktsuttryck, då utgör det plötsligt ett problem och ska diagnostiseras. Men i själva verket utgör båda de ovan nämnda bristerna resultatet av ett ickefungerande flöde av livsenergi i kroppen, vilket kan bero på många, många olika saker. Aspergers syndrom är ärftligt av den anledningen att undermedvetna föreställningar och övertygelser, och även trauman, ärvs från generation till generation. Du sa att din pappa blev som en sten när du kramade honom. Då kanske han fruktar kärlek, och har lärt dig att också frukta kärlek. Kärlek är den enda meningen med livet. Om man fruktar kärlek är det inte märkligt om man blir depprimerad.
Inlägg #20: Postat: 2012-06-29 14:36:00
Thomas L. Aabo
Lennie inlägg 16, är vilse i pannkakan och yr i bollen!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...