Nu vinner vi mot England!

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2012-06-16 09:58:00
steno
Det bästa med EM var SVT:s sändningar med André Pops, Daniel Nannskog och Johanna Frändén. Mycket proffsigt och med fin känsla. Nu placerar TV4 en del matcher i betalkanalen TV4 sport extra och de kommer inte att få ett öre från mig.
Inlägg #42: Postat: 2012-06-17 17:02:00
steno
Nu gäller det Sverige mot Frankrike en ren uppvisningsmatch för spelarna men pengar äran och framtiden väntar runt hörnet. Jag har skickat in en artikel om det. Kommer kanske i morgo
Inlägg #43: Postat: 2012-06-17 20:39:00
Leif E Ström
Uppvisningsmatch ja om du menar svenska spelare som vill förbättra sitt nu låga status på transferlistan, men förhållandet för motståndaren är annorlunda. Frankrike leder Grupp D på målskillnad före England inför den avslutande gruppspelsmatchen mot ett redan utslaget Sverige. Ukrania är trea en poäng bakom. Även om det inte klart än så finns det möjligheter för att Les Bleus ska missa kvartsfinal.

Jag tror att det blir en kanonmatch med följande svenska laguppställning. Mv: Wiland, backlinje: fr.v, Granqvist, Pontus Jansson, Olsson, Olsson. Mf: Bajrami, Mellberg, Wernblom, Larsson. Fw: ZLATAN & CHIPPEN, vilken byts ut av John Guidetti i andra halvlek oavsett insats. Som du ser inga grabbar med dykarskor på mittfältet. Frankrike får möta ett gäng som aldrig ger sig eller står still. Enbart domaren kan hindra svenskarna mot vinst. Vive la Suede!
Inlägg #44: Postat: 2012-06-17 22:49:00
steno
Visst är nya kontrakt för en del ett led i uppvisningen. Ditt lag blir svårt att sätta Guidetti är inte med i truppen och heller inte Pontus Jansson vad jag vet. Mellberg som mittfältare. Njae...
Inlägg #45: Postat: 2012-06-17 23:21:00
Leif E Ström
Steno, jag hoppas du insett att mina kunskaper är bättre än så. Jag försöker via ironi påvisa att alternativen borde ha funnits och prövats under träningsmatcherna. Dagens förbundskaptener skall vara jäkligt glada för att de slipper utsättas för de prov som SvFF sanktionerade då de lät förbundskaptenernas lag möta Pressens dito. Resultaten var emellanåt katastrofala, vilket gjorde att A-laget reviderades å det grövsta. Visste du att Nacka aldrig spelade en A-landskamp innan han blev proffs, men han gjorde två mål då han lirade i Pressens lag. Orkar du så ta en titt på dåtidens bästa sport-tidning, jag har lagt upp en bild på mitt Facebook-konto. Gonatt. Länk: facebook.com
Inlägg #46: Postat: 2012-06-18 09:01:00
steno
Jag är född -35 så jag var med då Nacka spelade i pressens lag och därmed kom med landslaget till VM och vann brons. Uttagningarna var chansrika på den tiden. Putte Kock ville ha med de bästa spelarna till OS -48 oavsett placering så flera fick spela på ovana platser. Men det gick bra. Andra gånger fick nyuttagna tas av plan;"Di sa att jag var skadad" eftersom man inte ick byta ut spelare om de inte var skadade.
Inlägg #47: Postat: 2012-06-18 09:06:00
steno
Pressens lag mot landslaget var under kriget en ersättning för det bristande utbytet med andra länder. Det fortsatte ett tag efter kriget. Skulle kanske tas upp igen. Kanske skulle det få skribenterna litet ödmjukare när de såg resultaten. Esk, Bank, Lall,Ekwall, Olsson mfl.
Inlägg #48: Postat: 2012-06-18 09:30:00
Leif E Ström
#46, den match du åberopar var en landskamp 1956 mellan Sverige och Danmark, vilken ingick i Nordiska turneringen. Inte sedan 1937 hade Sverige förlorat en landskamp mot danskarna och Putte Kock tog en rövare.
Göran Lindblad ombads att plötsligt halta då ställningen var 1-0 till Danskarna. Gösta Löfgren kom in och kvitterade, men UK-ledningen med Putte i spetsen och tränaren Pepi Stroh i kön, fick framföra en hovsam ursäkt till danskarna. Waggerydstrion kom med pga att de som div.2-lag spöat IFK Gbg med 4-0, drygt två veckor före uttagningen. Till saken hör att Göran Lindblad uttalade sig för Pressen och hela gänget fick foten.
Inlägg #49: Postat: 2012-06-18 09:34:00
Leif E Ström
skall vara: Inte sedan 1937 hade Sverige förlorat en landskamp mot danskarna på hemmaplan...
Inlägg #50: Postat: 2012-06-18 10:12:00
steno
Tack för påminnelsen, jag kom ihåg waggerydsspelaren men inte namnet
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...