Vem håller i den blodiga slaktkniven i Syrien?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2012-08-02 01:56:00
Lennart Asp
#40: Hm, du antyder en liten intern konflikt på DN, Leif? Ja, du vet nog bättre än jag vad som försiggår bakom kulisserna i DN:s maktkorridorer. Kanske Croneman har haft "sina goda dagar" med att bevaka den svenska dumburken och söker större utmaningar utomlands? En inlindad platsannons alltså? :
Inlägg #42: Postat: 2012-08-02 09:09:00
Jocke utsourzad
40/41 Ja det måste vara väldigt kluvet att jobba på DN. Man får gratulera Ström att han klarat sig och har sina egna uppfattningar och fakta i behåll!
För att den präktiga feministjämställdhetsfasaden på blaskan inte skall spricka helt, så har visst DN beslutat sig för att en eller kanske två gånger per år ta in en artikel som tar upp mansproblematiken. Detta gällde iaf när jag fortfarande föll för deras enträgna erbjudanden om gratisprenumeration, flera år sedan. Men här är ett exempel, från 2004:
: Länk: dn.se
"Kvinnovåld mot män tystas ner"
Att kvinnor misshandlar män i hemmet är en förbjuden tanke bland politiker och forskare. När studenterna Heidi Wasén och Camilla Palmberg ville fördjupa sig i ämnet möttes de av motstånd, oförståelse och tystnad."
Vad tycker Asp? Skall du kolla länken och få lite kunskap på köpet?
Inlägg #43: Postat: 2012-08-02 13:37:00
Lennart Asp
#42: Ursäkta en yngling, vad har ditt inlägg och länk med Syrien och DN:s bevakning av konflikten att göra som vi diskuterar här????
Mvh. en yngling
Inlägg #44: Postat: 2012-08-02 14:31:00
Jocke utsourzad
43 För all del, men det är så diskussioner går till, och breddas. Men jag förstår att frågan blev känslig för dig. Den handlade bl.a. och nyligen från Ström även om kluvenheten på DN. Och med tanke på våldet i allmänhet, i Syrien och i arabländer. Som den tidning DN är, så vinklar den gärna till en könsfråga inte heller med här i artikeln väl Och då tyckte jag det passade bra med min länk! Våld, politik, islam, kön och DN således.
Men vill du inte svara så kan jag förstå precis. Du står väl där du står. Kanske kan återkomma till den en annan gång - en bredare verklighet?
Inlägg #45: Postat: 2012-08-02 15:06:00
Lennart Asp
#44: Hm, även ditt husorgan, SvD, "vinklar den gärna till en könsfråga", tydligen? "Våldtäkter en del av Syriens vapen" ...

Länk: svd.se

Dags att säga upp prenumerationen?

Mvh. - en bredare verklighet
Inlägg #46: Postat: 2012-08-02 15:58:00
Jocke utsourzad
44 Forts. Sedan skall jag väl medge, att jag inte uppmärksammade att Ström gått från en diskussion om DN på DAGENS AKTUALITETER till den här rätt gamla sidan om Syrien. Men det blir också en förklaring.
För mig blev nr 40 av Ström bara en fortsatt diskussion om DN med honom. Där jag passade på att blanda in både Asp, DN och en diskussion om våld.
Inlägg #47: Postat: 2012-08-02 16:13:00
Jocke utsourzad
46 Asp. "SvD husorgan, prenumeration"? Här är länken till min artikel om Svd för några år sedan, 54 röstande har gett 4,4*. Fattas några femmor till 4,5* föragligt...:- "Är SvD en feministblaska - den med?" Det säger väl allt om min syn på tidningen, vilken vinklat sedan dess vinklat allt värre.
Att våldtäkt är ett vapen i många krig är ju inget nytt. Och det är ingen "bred verklighet", bara en liten tårtbit. Precis som "mäns våld mot kvinnor" f.ö.
Många media har vinklat den arabiska våren till att "kvinnorna gått i spetsen", och sedan då att "kvinnorna råkat värst ut" det gör man i spetsen. Men båda bilderna är delvis falska, vinklade. Vilket en jounalist på AB! faktisk tog upp.
Det är de unga arbetslösa männen utan makt som går i spetsne, och som oftast dödas. Här som oftast i andra revolutioner och krig.
Utan jobb, ingen kvinna och familj, det är budet inte minst i muslimska länder där mannen är den mest försörjningsanvariga. Åtminstone det bör du väl kanske känna till. Skall kolla din länk.
Kolla gärna länken till DN, den är ett unikum!
Inlägg #48: Postat: 2012-08-02 16:40:00
Jocke utsourzad
Och här länken till artikeln i AB förra året. "Alla regimer fruktar de unga männen". Det gäller alltså revolterna i arabvärlden. En mycket skarp och välskriven artikel fjärran från den opportunistiska "kvinnorna gör jobbet", som även arabkvinnorna i SvD artikeln m.fl. DN fört fram.
Jag tvivlar definitivt inte på att kvinnor är aktiva och lider i dessa länder. Men många vill lägga locket på om manlig dynamik och därmed utsatthet.
Länk: aftonbladet.se
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...