|
Inlägg #1: Postat: 2012-06-08 08:58:00
|
|
Jan Olsson |
Är Viking Vikingsson den ende som har fattat galoppen i Syrien? - Eller har han några fler proselyter? - Vem är förd bakom ljuset av vem? - Vem är en objektiv sanningsägare? - Vad är den lede fiendens,vem det nu är,förhoppning?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-06-08 09:34:00
|
|
bohuslanningen |
Flera som har vaknat och förstår att makten idag ligger i styrd massmedia. Median ägs av.... Vi skall vara glada att Internet fortfarande får fungera som det gör så att nättidningar som denna med fria ordet existerar.
Här är RON PAULS syn på det hela
Länk: tffr.org
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-06-08 09:55:00
|
|
Janne B |
Inlägg 2/ Har du märkt att en viss tidning stavar Bohusläningen alt. Bohuslaningen...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-06-08 10:03:00
|
|
Janne B |
Detta tycker jag är ett helt felaktigt påstående i texten// Varje dag matas vi med "nyheter" från och om Syrien. Från att tidigare nästan aldrig hört talas om landet, hör vi nu om dagligen om Syrien// Jag har läst massor om Syrien i 50 års tid därför att det hela tiden legat i skärningspunkten mellan olika maktintressen. Föregående diktator ansågs ha en högeffektiv o dödlig säkerhetstjänst.Liksom nuvarande. Jag har träffat folk från hjälporganisationer som sett bilar från säkerhetstjänsten komma. De tvärstannar 3-4 man griper ngn ppå trottoaren o slänger in honom i bagageutrymmet. För att sannolikt aldrig mer synas. Inga närtstående vågade reagera alls....osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-06-08 10:06:00
|
|
Janne B |
Diktatorssläkten tillhör en liten sekt inom Islam, som lyckats behålla makten i över 40 år. Det är högst sannolikt en milisia av rättrogna som nu utför de blodigaste dåden. Förlorar de den stora kampen så är nog deras dagar räknande...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-06-08 12:34:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra ! där Jan O inlägg 1. ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-06-08 15:11:00
|
|
bohuslanningen |
Janne B och Thomas - vilken nivå på kommentarer - är ni fem år gamla eller? Bohuslanningen tog jag som namn för flera år sedan när jag debatterade och hade en blogg i Aftonbladet. Namnet på vår lokaltidning var upptagen... kan ni därmed räkna ut orsaken...
Länk: blogg.aftonbladet.se
Janne B - Skulle detta med att säkerhetspolis plockar in folk i sina bilar vara något speciellt för Syrien... Vakna snälla du - jag själv bodde två år i Jeddah, ett år i Kuwait, ett år i Bahrain och kortare perioder i Irak och Dubai. Jag har personligen sett att så går det till därnere och det är absolut inget argument för att ge sig på Syrierna. Fler stackars oskyldiga barn, kvinnor och män hade då fått lida för att enkla folk gömmer sig bakom dumma argument. Mark Twain hade så rätt och jag kan bara be er att öppna ögonen för vad som är på gång.
MVH - Viking Vikingsso
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-06-08 15:25:00
|
|
Lars Nilsson |
Femitelfte förvirrade artikeln på Sourze i vänsterns favoritämne: "Någon ondska finns inte i världen, annat än den som USA ger uttryck för – och om en sådan ondska ändå finns är den en produkt av USA".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-06-08 15:56:00
|
|
Bizarro |
Artikeln: "Its easier to fool people than to convince them that they have been fooled. - Mark Twain"
Man skulle säkert kunna ställa upp ett teorem över den minskade intelligensen som funktion av det man inte vill förstå.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-06-08 15:58:00
|
|
anti-Abraham |
En utmärkt artikel! Skönt att veta att det finns andra än bara jag som ser verkligheten bakom väst agerande. Heder åt Ryssland och Kina som försöker stoppa ytterligare ett blodbad genom USAs och deras allierades bombningar. Vi vet vad bombningarna har gett för resultat i Irak, Afghanistan och Libyen. Det är hundratusentals som mist livet tack vare västvärldens girighet för att kunna tygla världens naturresurser för sig själva. USA/Israel vill också stoppa ryska och kinesiska investeringar i Mellanöstern och Arabvärlden som ses som ett hot mot guds utvalda folk judarna. Väst stöds även av diktatorerna på Arabiska halvön. Dessa strikt fundamentalistiska wahhabister ser det sekulära Syrien som hot mot gudstron och religion i huvud taget. USAs politik går ut på att först muta olika länder för att bli USA vänner, hjälper inte det så börjar man med bojkott och efter det bombar man. Så även i Syrien. 1991 fick Syrien 5 miljarder dollar för stöd till Västalliansen under Kuwaitkriget. Nu bojkottar man och nästa steg är intensiva bombningar. Beträffande Irak, Afghanistan och Libyen, där finns ingen demokrati, tvärtom har många av sharialagarna införts i konstitutionen. Till och med Tunisien har lagar som får en sekulär demokrat att häpna. Det är vidskepelsen som kallas gud som är det värsta hotet mot människan. Värst av alla är de monoteistiska religionerna dvs. judendom, kristendom och islam, dessutom sägs det att just dessa religioner har gemensam stamfader som heter Abraham.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-06-08 18:01:00
|
|
Jan Brunnegård |
Inlägg sju/ Inget i Syrien bir väl bättre av att det är på liknande vis runt om Syrien. Total rättslöshet. Ej valda regeringar diktaturer. Diktaturen Kina stöder självklart diktaturer på annat håll. Ryssland vacklar nog!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-06-08 18:04:00
|
|
Jan Brunnegård |
Det roliga med Bohuslän är att det väl aldrig varit ett svenskt län men väl ett landskap.Norrmännen kallade nog området för Viken ett tag. / I närheten ligger Dalsland som aldrig riktigt setts som ett landskap utan mer som en utväxt på Västergötland. I Vänersborg har man i några hundra år sagt " på Dal".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-06-08 19:59:00
|
|
CMO |
#8 Nilsson, just den här stollen hör nog mer till gänget som bygger sina teorier på Sions Vises Protokoll. Mer extremhöger än vänster.
Antydningar som:
"Flera som har vaknat och förstår att makten idag ligger i styrd massmedia. Median ägs av.... "
Är ju inte överdrivet subtila...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-06-08 20:13:00
|
|
sunny |
Mohammad Bassam Imadi
Syriens tidigare ambassadör i Sverige, nu en medlem av oppositionen,sade så här i våras till mig och till många andra:
"Människor kommer att stå emot så länge som det tar. Det finns ingen väg tillbaka. Om det bara finns en syrisk människa kvar, kommer han eller hon att komma ut och demonstrera mot regimen. Hur lång tid tar det? Det beror på många faktorer, som om det blir ett internationellt ingripande, oavsett om det blir en buffertzon på gränsen för att skydda civilbefolkningen och möjliggöra soldater att hoppa av, etc. Det beror också på om armén genomför en kupp. Men regimens fall är oundviklig "
Bassam är själv numera flykting i Turkiet o är väldigt försiktig när han t ex besöker vårt land.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-06-08 22:13:00
|
|
bohuslanningen |
Lars Nilsson och CMO - Nu får ni bestämma er för vilket fack ni skall stoppa in mig i!! Detta verkar ju vara viktigare än slaktade barn i Syrien. Jag vädjar till er också - VAKNA !!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-06-08 22:44:00
|
|
CMO |
#15 Du sitter i stolle-facket, resten är bara olika "nyanser av brunt".
De slaktade barnen hedras inte av att de utnyttjas för att torgföra diverse fnoskiga konspirationsteorier.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2012-06-08 22:45:00
|
|
Lars Nilsson |
#13. Höger- och vänsterextremister har en sak gemensam. Man är bra i konsten leta efter trubbel, hitta det överallt, ställa missriktade diagnoser och föreslå fel åtgärder.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2012-06-09 08:11:00
|
|
Jocke - sourzial |
Säkert finns det en hel del enögdhet och konspirationer, vem vet. Men det finns det här också, samma smygpopulism: "...när så många barn och kvinnor fråntogs en framtid!" Räknas inte oskyldiga män alls? Den dagen mäns liv och kroppar inte betraktas som umbärliga, den dagen blir det svårare att starta både krig och terrorhandlingar. Fundera på det!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2012-06-09 14:07:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bohuslänningen inlägg 7. VAD dillar du om?!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2012-06-09 14:08:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lars inlägg 8. Fniss ! bra där.
|
| |