Klasshatets geografi

Den här tråden diskuterar artikeln Klasshatets geografi.
Inlägg #1: Postat: 2012-05-30 09:50:00
Cecilia P
Den som är intresserad av en slags fördjupning och rent av ifrågasättande av mitt eget projekt se gärna:

Länk: kronotoptext.se

Ingen är så att säga fri...!!!
Cecilia
Inlägg #2: Postat: 2012-05-30 10:20:00
Bizon
TUNGT!
Kraftfullt, poetisk sanning inifrån - att ha blivit född utslagen betyder att inte få gro och utvecklas tills den dag det är dags att slå ut av den kraft som får knoppar att brista ut i full blom - nej det betyder att vara född i en drabbande social struktur - klassamhället som en och annan som saknar förstånd nog och seendets förmåga förnekar.

Drick inte lättmjölk! Men gör inte det bara för att du upplysts om att det är skadligt - ät inte 68 brödskivor om dagen bara för att du är rädd att bli för fet - nej gör inte allt som säjs att du ska av rädsla att inte passa in - gör det inte därför att du skaffat dej förståelse för vad som är sant och vad som är falskt - och mitt i denna djungel av motstridihet skymtar vad som är orsak och vad som är verkan.

Artikeln - en röst ur verkligheten!
Inlägg #3: Postat: 2012-05-31 10:57:00
Cecilia P
Hej Bizon, verkligen från hjärtat- stort tack för din fina läsning av min text, och faktiskt nog precis det jag försökte säga, och att skapa sitt eget rum i världen och i sig själv. Skrev dem efter att min mamma dog, en svår och sårig process, men nu känner jag att det fyllde en funktion, att skriva dem, och gör mig ju verkligt glad, om de kan beröra!

Har skrivit klart de texterna och ska ha en läsning i malmö den 9 juni, så har du vägarna förbi-varmt välkommen! Länk: antikvanti.com
Inlägg #4: Postat: 2012-05-31 13:58:00
Bizon
Tack för inbjudan Cecilia - inte troligt att jag har vägarna förbi Malmö, men man vet aldrig - härom veckan hamnade jag i Karlstad lite så där apropå.
Lycka till med framförandet.
Inlägg #5: Postat: 2012-05-31 20:23:00
Cecilia P
Inlägg #6: Postat: 2012-06-08 12:59:00
Thomas L. Aabo
Bra!
Inlägg #7: Postat: 2012-06-08 12:59:00
Thomas L. Aabo
Pilsner är bättre och roligare än Theralen!
Laddar...