|
Inlägg #1: Postat: 2012-05-29 08:29:00
|
|
Jan Olsson |
Verkligen flyhänt beskrivit och med lättsamhetens anda! - Som ett vulkaniskt utbrott! - En intellektets triumf! - Helt enkelt superbt Cecilia! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-05-29 09:20:00
|
|
Cecilia P |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-05-29 11:03:00
|
|
Pia I |
Ja, alla har ju rätt att tycka vad de tycker. Att tycka att princessdopet och Eurivisionsfestivalen är oväsentligt, betyder att man har andra intressen, som man prioriterar. Så- alla har olika intressen. Då undrar jag varför just princessdopet och musikfestivalen har valts ut som mindre intressanta att ta del av? Det är som en följaJohnepidemi! Antingen är man för eller emot. Men- det är detta som händer på golvet i Sverige just nu, där löneskillnaderna är jättestora och arbetslösheten är likaså stor. Orättvisorna mot vanligt folk florerar- löneskillnader för de som verkligen ställer upp på golvet är katastrofala, de som styr har det jättefint med höga fallskärmar hela livet. De behöver inte tänka på pensionen inte! Men- jag tycker att Estelle är en gullig tjej och Loreene försöker förmedla något som hela Euopa lyssnat till. Vad kan det var då?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-05-29 15:00:00
|
|
Leif Erlingsson |
Pia I 2012-05-29 11:03 Länk: sourze.se :Då undrar jag varför just princessdopet och musikfestivalen har valts ut som mindre intressanta att ta del av? Det är som en följaJohnepidemi! Antingen är man för eller emot.Hade de som rackar ner verkligen varit ointresserade så hade de inte brytt sig.Men- jag tycker att Estelle är en gullig tjej och Loreene försöker förmedla något som hela Euopa lyssnat till. Vad kan det var då?Svaret ligger i frågan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-05-31 20:24:00
|
|
Cecilia P |
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-06-01 12:13:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Pia I. Redan romarna i Romeriket insåg Bröd och skådespel åt folket!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-06-01 13:07:00
|
|
Leif E Ström |
#6, författaren Juvenalis, hade en syn gemensamt med våra förtroendvalda i Riksdagen. Han såg svagheten i medborgarskapet, men till skillnad från "de 349", visste han vilka som var upphovsmän till det "onda och vrånga".
Det är få människor som funderat över att just vi tvåbenta med öron, är suvärena varelser i vardande som borde klara siga själva i större utsträckning.
Hjärnans storlek, medvetandet och viljan att överleva är unika bland "primaterna".
Den dagen då globala beslutsfattare skapat sig den slutliga obligationsrätten över våra liv, kommer vi förmodligen bli lyckligare och dummare, men inte särskilt långlivade och framförallt inte fler.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-06-01 13:29:00
|
|
Jan Brunnegård |
LEIF &/ kl 12.10 i dag så talade man i radion P1 lite på dirtt tema. Man menade att det funnits minst 4 HOMOS men Homo Sapiens vann över de andra p g a aningen större intilligens, en ngt störra förmåga att tillverka redskap osv.Men dessa människoapor levde ganska länge vid vår sida, kanske några för 40.000 år sedan? Vi har nog en del gener från Neandertalarna,för vi har en del DNA ihop osv. Så i vart fall jag är nog ca 2 neandertalare!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2012-06-02 13:46:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Leif inlägg 7. Delfinerna har en hjärna som är 2,5 gånger större än vår!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2012-06-02 13:47:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Jan inlägg 8. Jag tror att det finns en hel del neandertalare fortfarande! ;-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2012-06-02 15:33:00
|
|
Jan Brunnegård |
Bäste Thomas/ Ibland möter jag dem på gatan och ibland inuti mig själv! Varje gång jag gör ngt illa övertänkt så tror jag att det är neandertalaren som tittar fram...,.För några år sedan var det mkt tal om reptilhjärnan i oss....NU ska vi kanske vara avundsjuka på delfiner,för Viktoria brukar visst simma med sådana ;-
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2012-06-02 15:40:00
|
|
Jan Brunnegård |
Leif E Ström 7// Det sägs att vi är de enda varelser som kan leva i NUET, gårdagen och framtiden samtidigt. Vi använder gårdagens erfarenheter o kunskap för att planera framtiden - på ett medvetet sätt. Många varelser har detta omedvetet i ryggraden, de kör på instinkt. MEN vi stackars människor är så medvetna att vi får huvudvärk eller rent av blir galna.Som 18-åring jobbade jag på mentalsjukhuset Restad vid Vänersborg. Där började jag ana sammanhangen ;-.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2012-06-02 17:23:00
|
|
Jan Olsson |
#12 - Ja,Leif & Jan,det är ju det som är både på gott och ont! - Tänk om vi bara kunnat leva i nuet,sorger och bekymmer bara för stunden,i nästa ögonblick,glömt! -
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2012-06-02 19:10:00
|
|
Lennart Lundwall |
Knåpa vidare med ditt litterära mångsyssleri. Jag gillar den ton du funnit och försöker snappa upp VAR du funnit den. Skoj att läsa sådant som får en att rygga tillbaka - inte av olust utan ren läslust. Bra jobbat.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2012-06-02 21:12:00
|
|
Cecilia P |
Tack, Lennart blir glad, över din fina kommentar, och fortsätter med det litterära mångsyssleriet, håller på att skriva på ny bok&diverse annat pyssel: Ha en riktigt fin lördag!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2012-06-03 00:32:00
|
|
anders braune |
#15: Lycka till med bokskrivandet!
|
| |