|
Inlägg #21: Postat: 2012-05-23 07:06:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jan Brunnegård 2012-05-22 09:03 #10 Länk: sourze.se :I ett litet barns ögakan himlen stundom spegla sig.Jag var ute och åkte tåg i går.Där träffa jag två medmänniskor.Det var också en upplevelse.Kanske en liten bit av himlen det också.Ofta, då man möter ett barns blick, är man i en del av himmelen.Nyckelordet är "möter". Mötet. Jag fick i förrgår på en text jag skrev i går från en vuxen ett sådant äkta och ärligt möte, utan krombukter och undanglidanden: Länk: blog.lege.net .Så jag vet att även vuxna har denna kapacitet.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2012-05-23 07:08:00
|
|
Leif Erlingsson |
Tvärtom, jag fick i går på en text jag skrev i förrgår...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2012-05-23 07:24:00
|
|
Jan Brunnegård |
LEIF. Då och då möter jag helgon. Folk som försöker göra livet bättre för andra. Som med få ord gör mkt utan tanke på motprestation. De är Helgon utsedda av mig. Vilka helgon Påven utsett intresserar mig inte ett dugg. /Jan f d diakon/ Ame
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2012-05-23 08:40:00
|
|
Jan Olsson |
GunnarL,#19. - Det är något trösterikt i det förhållandet att ett älskat ansikte,även om det blir gammalt och rynkigt,i våra ögon fortfarande är lika vackert! - Förhoppningsvis även från motpartens sida? - Men själv tycker man inte sig vara lika "vacker" nu som då! - Så Du har så rätt GunnarL, - Var också glad att Du har din "rynkiga kärring"! - Det är inte alla förunnat,på vår ålders höst! - Så var rädda om varandra!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2012-05-23 08:46:00
|
|
Pia I |
ESTELLE
Estelle- stjärna på franska
Estelle är kungahusets första lilla barnbarn
En liten söt flicka, 3 månader gammal
med ögon-
inte som stjärnor precis
utan mer som
en filosof
som kan se igenom
allt och alla
Hon ser ut som en
person
som kan ställa till det
ordentligt-
men på samma gång lugn
och samlad
Hon verkar styra hela
kungahuset - med sina
busiga ögon, som inte liknar
stjärnor
men väl meteoriter!
En del väljer att blunda för denna lilla skönhet -
Estelle!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2012-05-23 09:41:00
|
|
Jan Brunnegård |
FINT PIA -FINT/ I går blev jag slutligen utsedd till GUBBE - på tal om rynkor o sådant.Bad en ung man hjälpa mig med en biljettautomat. Jo då. Under tiden som han knappa på apparaten så prata han i sin mobil med en kompis. Tre ggr om så sa han att just nu höll han på att hjälpa en GUBBE med automaten. Jag stod en meter ifrån och funderade på ords valör och utveckling.Han sa det på ett vänligt men självklart sätt. Kanske var ordet positivare för honom än för mig? KÄRING kan ju också tolkas olika. KÄR-ing kanske! Rysska?
käringar förlåt gummor slår till snart.
|
| |